Karamellkungen

Idag åker pappsen Vasaloppet :). Det är stafettvasan som avgörs idag där man är 5 personer som tillsammans åker 9 mil. Tror resten av pappas lag består av jobbarkompisar. Han och John har tränat som galningar de senaste månaderna iaf =). Sträckorna som dom olika personerna i laget åker är olika långa. Pappa och John har de två längsta som är 2,5 mil vardera, så är verkligen imponerad av min far =).
Återkommer med resultatet så fort jag vet!

Nu på eftermiddagen har Nicola haft en kompis här, så jag bestämde mig för att inte vara ivägen och gå en sväng till stan. Kände att jag kunde behöva motionen och vädret var fint. Var dock ganska trött och med tanke på att det tar 1,5 h och 9000 steg fram och tillbaka orkar man inte gå utan motivation. Så vet ni vad jag gjorde? :) Jag lovade mig själv lite fredagsgodis i stan om jag var duktig och gick :P.

Bestämde mig för att gå till Sainsbury som tillsammans med Morrison och Tesco är Englands ledande matvaruhus. Där inne gjorde jag en trevlig upptäckt, dom hade LÖSGODIS! :P. Har varit i dom flesta mataffärer nu eftersom jag både följer med Nicola och har tittat lite själv, men ingenstanns har jag sett lösgodis. Så trodde inte dom hade det är i England(läste någonstanns att det är förbjudet i Italien). Dock var det inte så mycket lösgodis att tala om, fanns typ 12 sorter att välja på, men det gjorde inget för dom hade min absoluta favorit! :). Sura körsbär. Hur stor är liksom chansen att dom skulle ha just den på 12 sorter? Tror Maxi är enda affären som säljer Sura körsbär i Ronneby. Fast sen när jag kom hem här och läste på godispåsen så såg jag att godiset kom från KaramellKungen/CandyKing och efter att ha googlat lite att Karamellkungen/Candyking grundades i Sverige 1984 =).

Den här godispåsen ska jag smaska på till Let's Dance ikväll!
Sura körsbär är dom som är överst i bilden, man kan inte tröttna på dom :).


Söt text=)


Nu ska jag ta alla 23 hundarna ett varv runt fältet :). Två hundar har fått nya hem, en av valparna och Ivy som flyttade hem till en dam som förlorat sin hund. Sen Lucy och Vizlan Viz som var här ett tag har åkt hem. Är inte hon på bilden, bara rasen som kommer från Ungern. Jag hade lätt kunnat tänka mig att skaffa den rasen för Viz var så himla go. Fast tydligen kan en del av dom vara lite svåra i humöret enligt Angela, men jag tror sånt till största del beror på ägaren..
Nästa vecka väntas två kullar med Cocker Spaniel valpar, så då blir det ännu mer hundar igen =)

Dom 3 valparna som börjar bli stora nu!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0