Grattis pappsen!

Idag fyller min pappa år :).
Han har skaffat sig MSN så han kan chatta med mig här. Han skriver så himla roligt/fjantigt och det tar hundra år att få svar =). Ändå vet jag att han skriver ganska snabbt på datorn, så vet inte varför det tar sån tid att formulera meningarna på MSN.
Brorsan fyllde år tidigare i veckan och fick b la en skidsemester till Sälen, nästa eller nästnästa vecka tror jag! Fusk!! =)

Idag har varit en händelserik dag. Började med att bada en av Angelas trimmningshundar, en jättesöt cockerflicka. Sen råkade jag säga att jag trimmar min hund själv och så fick jag trimma två springers :O. Iofs var det inte någon av utställningshundarna, men ändå! Dom verkade väldigt nöjda med mig :).
Ikväll har jag fått se en parning mellan två Golden Retrivers, vilket var intressant och väldigt kallt. Ännu en merit för mitt ansökning till veterinärutbildningen iaf.
 
Försöker komma ihåg vad jag gjorde igår också. Badade säkert någon hund och sen hade vi alla hundarna ute på fältet två gånger. Jag såg ut som en vandrande gyttjepöl när jag kom in iaf, hade leriga tassar överallt på mig.:/
 På kvällen var jag med på träningsklassen (Nicola håller i en träningsklass en gång i veckan) och kollade. Nästa vecka ska  jag ha två av valparna med mig och få börja vänja sig vid andra hundar =).

Har hänt två andra bra saker också. Imorgon eftermiddag ska jag träffa en veterinär. Meningen är att jag ska följa med och hjälpa till tror jag(för ännu en merit). ´Vet inte vilken av alla veterinärer det är jag ska träffa imorgon, för dom har prata om massa olika som alla verkar villiga att ha med mig, men hoppas det blir bra =). Den andra bra saken är att det ska födas 600 lamm på en gård i närheten. Vanligtvis brukar dom ta hjälp av två Oxfordstudenter varje år, men jag kan få en av platserna om jag vill !! :)
Schemat är verkligen fullspäckat här, utställning på lördag, (kanske Hunting), rida en ladys häst på söndag, tisdag åka till någon sevärd stad, Newcastle och shopping i slutet på veckan !

Ett gäng med valpar ute i snön!


Nu måste jag plocka undan här på rummet för städerskan kommer imorgon. Tror inte hon kommer uppskatta att mina kläder ligger utspridda överallt :).
Sen ska jag kolla på lite Samantha Who innan jag somnar. Mitt element verkar ha slutat fungera så känner att det kan bli en kall natt :/.
Nattinatti



Kommentarer
EmmyL

Jag som inte kan någonting om hundar och vetrinärutbildningar tycker det låter skoj att se två hundar para sig är en merit! :D

2009-02-07 @ 00:07:29
URL: http://emmyl.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0