Första ridturen

Halloj!

Idag har jag varit ute på min första ridtur här. Tjejen jag var hos, Melba har en stor gård med sjuk egna hästar och resten inackorderingar. Eftersom Melba är en vän till Nicola så trodde jag att hon skulle vara runt 50 år, men det var ju helt fel. Skulle gissa på att hon kanske är runt 30 ungefär, kanske t o m yngre.  Dessutom är hon liten och smal,s å vet inte hur hon kan rida dom stora hästarna.
Jag fick iaf rida en häst som heter I- någonting Ivor kanske.. Kunde verkligen inte komma ihåg hans namn och vågade inte fråga om det en fjärde gång :P. Ivor, som vi döper honom till i detta inlägget är 80 Hands hög(183cm) vilket är väldigt stort. Tino som jag brukar rida hemma i Sverige är bara ca 174 cm hög. Vi började med att rida ut en runda i skogen jag, Melba och två andra tjejer, och sen så red jag lite dressyr i manegen. Ivor är framför allt fälttävlans- och hopphäst, men var faktiskt helt okej att rida dressyr på också :). 
Tänkte följa med och kolla på en Hunting nu i veckan för att se om det är något jag kan våga mig på. Sen så förelog Melba att jag kunde tävla någon av hennes hästar i dressyr om jag ville :). Dom har tydligen låga klasser, t om väldigt höga klasser på en och samma tävling. För dom lägre klasserna så behöver man inga intyg eller liknande, utan bara betala anmälningsavgiften. Sååå kan ju bli kul =).

Melba var iaf supertrevlig, så är jätteglad att få komma till henne och rida !! =)

Efter ridningen kom Martin och hämtade mig. Sen så körde vi hem så att jag kunde byta om innan Andrew och Elisabeth kom för att åka med oss till havet. Åkte till ett ställe som heter Red Car, vilket är en väldigt lång strandpromenad. Började med att äta på ett cafe innan vi gav oss ut i den iskalla blåsten.. Kan säga att vi gick ungefär 5 minuter på stranden och på den tiden hann Martin gå och köpa oss varsin mjukglass som vi åt på stranden.. Och ungefär samtidigt som han kommer med våra glassar så börjar det snöa! Engelskmän är galna, hur kan man ha glasstånd på stranden mitt i vintern? :S

Sen vi kom hem från det äventyret så har jag tagit en duscha och bara slappat nere i TV- rummet. Englands "Stjärnor på is" tog precis slut. Sverige har verkligen exakt kopierat den engelska versionen, både i program och hur lokalen ser ut!

Nu ska jag prata på Skype med älsk och sen kolla lite Grey's Anatomy innan jag sover! Snöar massor här, så kommer vakna upp till vinter imorgon :)
Nattinatti!

Selma hemma i Sverige


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0