Tillbaka fran paradiset

Da var vi tillbaka i Australien igen och det kanns inte alls kul. Nya Zeeland var sa himla mycket haftigare. Dar fanns det massor med nytt att se varje dag, medan det har ar lite lugnare tempo. Den sista veckan pa NZ traffade vi bla Petters syster som ocksa reser runt. Vi var bla i Rotoroura som har varma kallor och kokade lerpooler overallt. Petter tyckte det luktade valdigt illa, medan jag inte tankte sa mycket pa det. Det ar ju svavelgaser som bubblar upp i det omradet. Sen var vi vid Cathedral Cove, en vik med en gang genom ett berg och klippor i havet. Vi var ocksa och gick i gamla guldgruvor och fick pa kopet fullt med Glow Worms(lysmaskar). Vi slutade sen i Auckland dar jag halsade pa Prestige. En hingst som Rigmor och Johnny hade ute pa Millegarne nar jag var yngre. Efter att han blivit godkand i Sverige akte han forst till Holland tror jag innan han sasmaningon hamnade hos Lisa pa NZ dar han har stor framgang bade som avelshingst och tavlingshast. 

Vi kan val sammanfatta 4 veckor pa Nya Zeeland  som en helt underbar resa :). Bil ar nastan ett maste dar skulle jag saga for man kommer sa mycket narmre naturen och det finns campingplatser overallt. Inte for att vi har anvant dom sa mycket, men det finns iaf:P. Vastkusten pa sydon var det som jag tyckte var absolut haftigast. Dar hade man tat regnskog men snoiga bergstoppar och jattefina vyer. Det var aven dar vi gjorde glaciarturen och korningen till Milford Sounds. Sen var aven Tongariro Crossing Track pa nordon en riktig hojdare.
Fast mest ar det nog sjalva campingupplevelsen som gjorde resan till en san hojdare. Att inte veta vart man ska sova utan kora ut i skogen eller till havet nagonstanns. Laga alla sin mat pa gasolkok eller gora en eld. Ligga i ett svinkallt talt men vakna av att solen tinat upp en igen. Kora vart man vill och nar man vill.
Shit vilken bra resa det blev :)
Roadtrips i repris kommer det absolut att bli.

Nu ar vi tillbaka i Brisbane och har val egentligen inte gjort sa mycket har. Igar var vi pa IKEA och inhandlade lite julmat. Blev pepparkaksdeg, glogg och knackebrod for min del. Hostlet i Surfers Paradise som vi ska flytta till idag har ugn, sa planer pa att baka brod och lussekatter finns ocksa :)

Bad i en flod vid Tapou!

Cathedral Cove

Rotoura

Prestige



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0