STOCKHOLM


Sådär då börjar vi med Stockholmsbilderna från förra helgen :).

Det hela började med att Stina i kön till säkerhetskontrollen viskar "jag har fan knivar i väskan!!.. o en metallpinne!". Det är så typiskt Stina, hon har verkligen allt i väskan. Inte helt oväntat kom såklart inte igenom kontrollen utan fick langa upp morakniven mitt i allt överlämna den. Dock glömde dom köra väskan sen igen, så hon kom undan med fickkniven och metallpinnen :P. Efter det traskar hon ut på flygfältet o tänder en cigg, 15 meter därifrån står dom o tanka planet, suck Stina! Vi kom iaf helskinande fram till Arlanda.

Stina efter säkerhetskontrollen :D

Jag i väntan på ArlandaExpress som skulle ta oss till Centralstationen.

På centralstationen mötte Pontus upp oss och så tog vi tunnelbanan ut till Enskede. Efter att ha fixat till oss lite och druckit några bärs fick vi skjuts in till Söder av Pontus pappa Bruno.
Där gick vi och åt på en grekisk restauran, Dionysos, och det var verkligen helt sjukt gott =). Jag åt någon kalvfärsbiff med fetaostfyllning osv typ. 
Pontus och Stina på Dionysos. 

Jag och Jennie på Dionysos :P

Sen gick vi vidare mot stan. Först var vi uppe i ett hus som dom kallade skatteskrapan. Högst där uppe hade dom en bar med utsikt över hela stan. Dessutom var det 25 årsgräns men vi smajlade oss in ändå :P
Sen skulle vi till något ställe som Jennie inte kom in på eftersom det var 20 årsgräns så det slutade med att vi hamnade inne på en pub som hette Tiffanys. Dit kom även Pontus kusin med massa vänner så vi hade trevligt där ända till stängning.
Stina och Pontus på Tiffanys!

Jennie, Stina, Pontus och David!

Efter pubben drog vi på efterfest i Davids farsas lägenhet eftersom han var utomland. Kom väl hem därifrån vid 3 eller något sånt så det var inte så farligt.

Pär och Ponuts körde studsmattan på bakfyllan :)

Efter en sväng till havet så blev det stan och PRIIDE!
Här har vi Stina posande framför Blondinbellas vagn.

Många av männen var intressanta och se :P

Denna läckra mannen sa t o m något till mig, minns inte vad dock!


Sen fick vi en guidad tur runt stan
Här står vi på Sergels torg om jag inte minns fel :)


Kungahuset ser ganska tråkigt ut faktiskt :S

Gamla Stan var fint, lite engelskt  :)

Efter sightsingen åkte vi och handlade grillmat inför kvällen samt dricka. Sen blev det snabbt hem och duscha inna folk kom.
Såhär såg jag ut lör :)

Ida, Matilda och Lars

Ida, Danne och Micke :)

Shiva och Magnus!

Kvällen var trevlig förutom att det kanske blev lite väl mkt dricka :D. Men efter att ha sovit en sväng var jag redo på slutet igen.
Söndag morgon sen mådde jag toppen oväntat nog :).
Det blev ännu en sväng på stan innan jag och Jennie fick åka hem.
Grönan!

Cinderella "Färjan" med Birka Paradise bakom.

Jennie hade aningen skakig hand på flygplatsen :D


Planet hem som mellanlande i Kalmar delade vi med Karlskronamarinen. Så där har vi förmodligen festen på Sailet =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0