Newcastle

Hade inte tid att skriva text till Newcastle inlägget igår, så kommer idag istället =).
Gick upp kl 06.15 för att en timme senare vara nere på stationen i Northallerton. Var säkert 40 pers som väntade på tåget med mig så behövde ju inte känna mig ensam. Tågresan in till Newcastle tog sen 40 minuter, så var framme där redan 08.20. Hade sedan 40 minuter på mig att hitta Eldon Square Shopping Centre, kan säga att det behövdes för trots min karta var jag helt vilse! Såå stora byggnader och så stora och många gator som det fanns :O.
Gick runt och provade massor med kläder och försökte orientera mig inne i Eldon Square mellan kl 9 -12 ungefär. Trots att jag hade karta över shoppingcentret så var jag vilse där med ett tag :P. Fenwick var en jättestor affär med olika märkesklädes avdelningar. Var som en stor affär men med olika kassor för dom olika märkena. Provade massor med dyra klänningar där bara för skojs skull :D. När kl blev 12, så började få lite smått panik över att på inte hittat något alls utan bara virrat runt!

..forts längre ner!

Här ser ni Grey's Monument utanför Eldon Square!

Här är Theatre Royal

Gågatan utanför Eldon Square! Tänk vad mycket liv och rörelse på en sketen torsdag kl 11.41 ;)


Bestämde mig iaf för att gå till Baltic - Centre for Contemporary Art för både frisören och veterinärerna hade tipsat mig om det. För att komma dit var man tvungen att gå genom hela stan och över en av de tre broarna. Baltic är byggnaden till höger om denvita bron som ni ser i bilden nedan. Så meningen var ju att jag skulle gå över den vita lilla bron. Kom som ni ser inte alls till den bron utan till den stora bron, dvs jag kom till den stora bron efter att först ha hamnat under den :/. 

Den här bron gick jag över! ;)

När jag väl kom fram till Baltic(efter att ha klättrat över staket och hasat ner för en back med fina blomplanteringar(fick sura miner)) var jag så trött i benen att jag var tvungen och vila en stund :P. Passade på att äta min matsäck i solen samtidigt och vädra fötterna lite :P.

Baltic visade sig tråkigt nog vara en enda stor besvikelse. För det första var bara 2 våningar öppna av typ 7 och det enda dom visade på dom var någon gamal film! Tror Baltic är som Kreativum fast lite mer åt konsthållet i vanliga fall. Så hade nog otur att komma i lågsäsong..
Bron nedanför heter Gateshead Millenium Bridge och är världens första och enda fällande/lutande bro. När det kommer båtar så fälls hela högersidan upp och på kvällen har den massa ljus.

Där ser ni den bron jag gick över för att komma till Baltic! Blev en rejäl omväg :/

Jag stannade nog bra på Baltic i 20 minuter eller något innan jag började traska tillbaka till stan. Var så varmt ute att jag kunde gå i bara T-shirt =).
Alla gator och hus var så himla stora! Var en jäkligt häfitg stad att gå runt i :)

Castle Keep


Inne i stan igen blev det McDonald's! Kan säga att det var dom godaste kycklingbitarna jag någonsin ätit! Tror det fanns vanliga kycklingbitar att välja på också, men jag tog någon specialare. Det var inte mald kyckling inuti utan riktig kyckling och så gott kryddat!!

Central Arcade, tror man kan översätta det till Central gallerian.

Efter McDonald's gick jag tillbaka till Eldon Square, och hittade plötsligt massor med kläder :P.
Köpte en klänning och en kjol från Miss Selfridge, kunde köpt mycket mer därifrån och sen ett par gladiatorskor från New Look! Jag är helt förälskad i skorna som finns på New Look. Dom har hur många som helst och inte specillt dyrt. Dessutom har dom Wide Fit på många av skorna vilket gör dom otroligt sköna. Jag som brukar få köpa dom skorna som råkar finnas i 41 hemma i Sverige är i paradiset nu när nästan alla skor finns i 41 och dessutom i snygga modeller. Idag gick jag in på New Look här i Northallerton också (har aldrig gått in där innan för jag trodde det skulle vara som Gina Tricot :O) och hittade direkt ett par par jättesnygga pumps!! Att sätta pumps på mina fötter brukar vara samma sak som att be dom begå självmord, med med Wide Fit var det både bekvämt och snyggt!!! Dom kostade bara 12 £ (150 kr)också! Hade dock bara 10 £ med mig så fattades 2, hoppas verkligen att dom finns kvar när jag kommer ner till stan nästa gång! Fast går ju att beställa från nätet i värsta fall :).
Tygskor och pumps har dom också i mängder så är bara att välja o vraka :P.

Klänning + Kjol = 757 kr! Båda två ser bättre ut på mig än på bild :)
Skor, 300 kr! Dom har typ 4 cm klack också som inte syns !
 
Trots att jag var i Newcastle 10.5 h så kände jag inte att jag hann med allt jag ville. Skulle ju ha leggins, hår assocearer, kofta osv också, Ska dock till Darlington en sväng innan jag åker hem, så får försöka hitta det där.

Tågstationen i Newcastle! Förra gången jag var där var det lite mer nervöst! Då var jag bara 40 min från min träff med Nicola och familjen för första gången :P.



Shit vilken tid det tog för det här inlägget! Jag ska ju ha en filmkväll ikväll och kolla på Marley & Me eller Meet the Fockers(Familjen är värre). Måste duscha innan jag kryper ner i sängen med!!

Ha en bra kväll :)
.. om bara 19 dagar får jag träffa min älskling <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0