Årets första havsdopp avklarat :D

Idag vaknade jag redan kl 7 av att ena skinkan hade somnat ;O. Kände mig ganska pigg så bestämde mig för att stiga upp. Eftersom jag behöver ha med mig någon matsäck imorgon så slängde jag ihop degen till samma fullkornsbröd som jag gjorde häromdagen. När brödet är i ugnen 1 h så passar jag på att cykla in till stan och hämta ut Selmas penicilintabletter på Apoteket. När jag kommer tillbaka så är det fortfarande 20 min kvar på brödet. Så jag cyklade 1 mil på 40 min med en paus på 5 för att få tabletterna och prata lite med svärmor :). Ganska trevlig känsla att både ha klarat av brödbak och 1 mils cykling innan kl 10 på morgonen!

Vid lunch kom årets första havsdopp på Ekenäs i enlighet med traditionen :D. Jag brukar alltid bada på valborgsmässoafton, tror bara jag missat ett år, så ligger ganska bra till =).
Idag var det bara 13.5 C i vattnet ;). Men kändes faktiskt inte alls så hemskt som det låter..(ett år var det bara 11 C)! Jag plaskade runt ganska länge innan jag doppade mig och sen så simmade jag runt lite också innan jag gick upp :). Sen så låg Gustav och jag och solade oss torra med innan vi cyklade hem igen.

Nu ikväll har vi varit hos Lotta och grillat. Sen så skjutsade jag älsk till Kenny innan jag körde hem. Synd att alla kan festa utom jag som måste vara på topp imorgon :/. Nu ska jag alldeles strax packa mina grejer för en övernattning och göra en matsäck. På lördag ska jag och Fian shoppa i Lund(Nova Lund), så ska försöka hitta en väska och solglasögon :). Vill också prova klänningen som finns på andra sidan i HM-katalogen som man fick igår. Om jag nu lyckas hitta den i affären.

Ni kan se bilder på min nya hårfärg lite längre ner! Jag är väldigt nöjd med den idag :)
Notera att håret är plattat igen ;)



När vi låg där och solade kom det upp en anka och började naffsa vid mina tår :S. Selma ligger precis brevid mig så den var ju verkligen inte rädd av sig!

Selma blev även lite trött ;)

Jag och älsk <3




Håll nu tummarna för mig imorgon!
Tåget går kl 08.02 imorgon och så är vi framme i Köpenhamn lite efter 11. Sen har vi tre timmar på oss att hitta rätt och ta en fika eller liknande :). Kl 15 börjar sen mitt prov och håller på till klockan 17. Sen så småningom tar vi tåget till Lund och sover hos min moster. På lördagen blir det en shoppingtur som jag skrev tidigare!
Provet jag ska göra består av frågor inom biologi och allmän djurvetenskap samt en fritext där man ska motivera varför dom ska välja just mig..!

Good Night


Kommentarer
Behm

Hej

Kitty gav mig din bloggadress ;) Jag va också på testet i Köpenhamn ^^ Hur tyckte du det va? Jag tyckte man knappt hann börja förren det va slut ;)

Ha det!

2009-05-03 @ 18:58:10
URL: http://copperglow.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0