Operation för Selma - igen!

Idag steg jag upp kl åtta eftersom jag och Johannes hade planerat att springa en runda vid nio. Klockan kvart i nio ringer pappa och säger att jag måste köra till Hoby och möta upp honom för vi har fått en operationstid för Selma kl 10!

Bakgrundsinformationen är den att när jag kom hem från England hade Selma en stor knöl/tumör på magen som kändes speciellt bra. Jag vet den engelska termen för det, men skulle gissa på att översättningen är bröstcancer.
Igår så var älsk och jag hos Cilla med Selma och hon tyckte vi borde ta bort den så fort som möjligt. Så idag ringde pappa Näsumskliniken som Cilla rekomenderade som bra och billig och bokade tid. Vi hade ju dock inte räknat med att få tid så snabbt.

Jag hann iaf slänga på mig lite kläder, pluppa i linserna och kleta på lite mascara innan Selma stuvades in i bilen :). Hon var himla glad så verkade inte ana oråd. Vi kom fram till Näsum/Kristianstad fem i 10 så hade t o m lite marginal. Kliniken låg jättefint ute i skogen vid en stor sjö. Med tanke på hur mycket folk det var där så måste det vara en väldigt populär klinik. Medan Selma opererades så satt pappa och jag ute i solen och knåpade lite på mitt utkast till den motiverade ansökan som ska skrivas på fredag. Ungeför 1,5 timme senare kom Selma utvinglande, 3 tumörer fattigare samt tandstensfri :). Tumörerna hade sett snälla ut vilket känns väldigt skönt! Så förhoppningsvis kommer dom inte tillbaka. Hela kalaset kostade 2000 kr, vi hade räknat med 5000 så blev en glad överraskning. Bara att ta tandstenen för sig hade ju kostat 1 500 kr  i vanliga fall, men nu fanns det inte ens med på räkningen ;D. Så tur att vi åkte en bit istället för att gå till en dyr klinik.


Selma hatar sin tratt :). Hon gick ju in i en djup depression när hon hade tagit bort livmodern efter livmoderinflamationen och tvingades bära tratten!

När jag skulle ta på tratten idag vände hon och sprang iväg. Efter att jag väl hade fått på den vägrade hon röra sig, bara satt och hände med huvudet som hon inte ens lyfte när mamma ropade på henne :).
Ser ni hur tjurig fjantvovven är?


Det var två knölar till vänster bla den väldigt stora. Till höger var det bara en liten, men som dom tog bort iaf eftersom jag frågade om den. Om 10 dagar ska jag plocka bort stygnen ;O. Veterinären fick reda på att jag praktiserat på veterinärstationen i England, så vet inte om det var därför elr om ägarna brukar få pillaa bort dom själva?

Eftermiddagen tillbringades såhär :). Jag har bränt ryggen lite trots att den bara fick sol 30 min!


Vid sex träffade jag Fian på stan för att planera Köpenhamn och Lundresan. Jag ska ju göra provet på fredag och sen ska vi sova över i Lund och shoppa lite :).

Ikväll har pappa färgat mitt hår :). Testade en ny hårfärg eftersom jag ville ha en kall brun färg och L'Oreals Casting har bara så röda toner om man inte vill vara väldigt mörk.

Här har vi färgen i håret, verkningstid 30 min!



Jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska tycka om resultatet ännu så får återkomma med det. Mitt hår har blivit så långt att jag hade behövt två förpackningar iaf, för det blev tajt om färg.
På plussidan har vi att det ser faktiskt väldigt naturligt ut :). Matchar dessutom mina ögonbryn perfekt. 
På minussidan så tycker jag pga brist på färg att vissa slingor/fläckar ser lite ljusare ut, samt att utväxten inte är helt täckt. Fast kan vara så att jag ändrar uppfattning om det imorgon när jag sett håret i dagsljus, får se lite :)

Sov gott nu!
Jag måste upp tidigt och planera inför Köpenhamn. Sen på kvällen blir det grillning hemma hos Lotta och sen kanske en sväng till hamnen vid 8 :).



Kommentarer
Vevve

Staaackars lilla selmis! dumma tratt:)

2009-04-30 @ 08:07:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0