Resan hem!

Resan hem gick jättebra :).
Köpte min o pappas Whisky i tax-freen i Newcastle, 100 kr billigare än Sverige. Sen köpte jag Baileys och irländsk choklad på Londons flygplats. Baileysen blev ca 150 kr billigare än Sverige för 1 liter :P.

På flyget mellan London och Köpenhamn så hittade jag en plånbok som visade sig tillhöra en dansk på sätet bakom mig. Han blev jätteglad och började prata med mig på englska. Sen fortsatte vi att prata i slutet av resan när vi väntade på att trappan skulle komma till flygplanet. Eftersom planet var försenat så tog detta kanske 15 min. Mot slutet av våran konversation så sa jag: "jag kommer ju aldrig hinna med mitt tåg som går om 20 min", han: " vart ska du då?" jag: "till Sverige", han: "jaså ska du på besök där eller bor du där?" jag: "ja jag är på väg hem efter att ha bott 3 månader i England". Han ser sen ganska förvånad och förnärmad ut och säger: "men då kan jag ju prata danska!". Sen så börjar han prata danska. Han hade trott jag var från England! :D. Det visade sig även att dom har sommarhus i Klippan och hans danska var inte alls svår att förstå :). Hoppas jag lyckas med det på fredag också :O.

Det ser ganska hopplöst ut eller hur? Trots att mina väskor vägde för mycket så sa dom inget på flygplatsen :)
 
En del av Word Dutyfree på Heathrow! Heathrow är verkligen skitstort. Jag var ju bara i Terminal 5 men bara där fanns det 3 olika tax-freen + massor med andra affärer. Fast jag orkade inte gå runt och kolla så mycket eftersom mitt handbagage säkert vägde 10 kilo :/

En av väntehallarna


Efter att vi hade lyft från Heathrow flög man över massor med parkerade flygplan :)


Idag har jag iaf varit på stan med mamma :). Vi kollade på glas och bestick på Harmoni innan vi tog en tur till Maxi. Jag gick och pratade med Carina(kassachefen) som var överlycklig över att se mig och sa att dom hade saknat mig. Hon är så himla trevlig =). Jag kom helt perfekt också, för klampade rakt in i deras möte när dom höll på och göra schemanen för nästa månad. Så nu vet alla om att jag är hemma och dom ska ringa så fort det behövs. Mitt rikiga schema kommer börja om 3 veckor. Carina undrade också om jag var intresserad av fast jobb till hösten, för dom ska tydligen göra om schemanen. Så vi får ju se hur det blir med mina utbildningar!

Imorgon ska jag ut till Millegarne och rida :). Missar hingstvisningen på fredag! :(

Fortsättning följer med vad som hänt i helgen..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0