Fest hela helgen

Såå här kommer det lite bilder från allt mysigt som vi gjorde i helgen :).

TORSDAG
Älsk kom ju och mötte mig på tågstationen där jag ramlade ur tåget med all min packning. Det syntes att han haft tid och träna när jag varit iväg :)
När vi kom hem hade mamma dukat upp för en kvällsfika med grovabröd, kex, ostar och en sallad. Det var verkligen jättegott, speciellt det grova brödet + ost och salladen med fetaosten.


FREDAG
På fredagsmorgonen gick jag upp tidigt och började trimma och bada Selma. Sen så väckte jag älsk och så åt vi en mysig frukost ute i solen, innan vi körde in till stan. I stan köpte jag en mascara på Kicks, vin och öl på Systemet(jag gjorde min premiärhandel där), sen schampo och balmsam till Selma på ÖB. Vi avslutade med att köpa 1 kilo lösgodis på Maxi ;)

Klockan 6 var det dags för middag på Ferali! Såhär söt var älsk :)

Till förrätt blev det en klassisk Skagentoast, jättegod :)
Sen blev det Tagliatelle med oxfile, paprika och champinjoner i gorgonzolasås! Väldigt gott men jag orkade inte riktigt allt.
Efter maten gick vi hem till honom och så fick jag se hans nya renoverade rum. Var väldigt fint, med en gigantisk TV som jag kommer trivas med. Har ju bara 6 kanaler här så alla dessa kanalerna är värsta lyxen :P.
Lösgodiset var också gott men vi orkade inte äta så mkt, så det blev lördagens frukost istället!



LÖRDAG
På lördagsmorgonen körde vi hem till mig där älsk lagade fukost. Mannagrynsgröt med kanel, socker och mjölk blev det :). Sen så bakade vi en tårta till kvällen, innan vi bara solade och slappade.
Det laddades även för fest! Rosevin, Whisky, Baileys och irändsk choklad :).


Framåt kvällen var det dags för grillning. Pappa blev grillmästaren :)

Vi grillade även Marchmellows :)

Pappas marinade var verkligen lyckade <3

Mandel, choklad och lime tårta! Min tårta ser hemsk ut, men som tur var smakade den jättegott :)

Fick en cykel av mamma o pappa i födelsedagspresent! Ska gå och titta ut en på Team Sportia sen en dag när jag har tid =)

Sen vid halv 9 träffade vi Fian, Cilli, Johannes och Martin på Andra Våningen där vi tog varsin drink =). Sen så tog vi en taxi hem till Martin och var där några timmar innan mamma hämtade upp oss.

SÖNDAG
Jag vaknade redan kl 8 och kunde inte somna om, så gick upp och bakade 2 olika bröd + gjorde egen müsli ;). Bröden var färdiga lagon till kl halv 11 då älsk vaknade till liv, så då blev det en mysig frukost ute i solen.
Grovt börd och nyttig müsli till mig!


Vitt bröd till älsk och familjen =)

Sen vid lunch fortsatte jag trimmningen av Selma innan hon fick ett bad igen =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0