Utställning i Sunderland och dramatik!

Hello!

Idag har jag fått en himla rolig solbränna :). Har varit superfin väder här idag, 20 C och sol :D. Blev chockad äver hur jäkla varmt det var när jag skulle gå hem från veterinärernas. Efter 5 minuter utomhus var jag tvungen att ta av mig tjocktröjan och bara gå i linne, och trots det var det svettigt värre! Gick sen i linne under eftermiddagen med och nu ligger jag här med ett linne.. ett vitt linne som är inbränt på kroppen :O. Haha!

Är väldigt glad att jag följde med på utställningen igår, för blev en mycket trevlig dag :). Gick upp vid 6 för att släppa ut hundarna och sen blev det en timmes bilfärd till Sunderland. Häften av klasserna hölls inomhus och hälften ute. Tror vi var på en skola eller liknande. Inomhus klasserna var i gympasalen och dom serverade mat inne i skolans matsal. Engelsk Springer Spanielklassen hölls utomhus på en stor gräsplan på skolområdet.
Även igår var det jättefint väder, dock inte lika vindstilla som idag. Fick en röd kind efter att ha suttit i gräset och kollat med solen från sidan :P.

Lucas, en av Springervalparna fick följa med för att få lite miljöträning =)

Haze blev vann klassen, och blev Best in Breed! I Best in Group slutade han 3a.


Jag tycker Irländsk Setter är en fin ras!

Gillar även Beagle!


Vad mycket jobb det måste vara att ha en sån där stor hund. Kan ju inte dirket slänga in den i bilen och köra :S

Afghanhundar!

En Boxer :)



Det blev även lite drama ett tag för det var en kvinna som kollapsade. Hon stod mitt ute på planen i ena sekunden, i nästa faller hon som en sten och drar med sig plastbanden till 4-ringar. Sen låg hon helt stilla i kanske 1 minut innan hon kvicknade till. Tror hon hade fått blodsockerfall och svimmat av. Kändes läskigt att se henne ligga där helt borta, kunde ju varit en hjärtattack :S.

Sen är det fruktansvärt synd om Pipper, veterinären också!! :/
Hon spelade hockey i helgen och åkte ihop med en annan tjej och bröt käkbenet + slog ut flera tänder! :S
Det värsta av allt är att det är tänkt att dom ska åka till New York på fredag och sen vidare på en kryssning i Caribbean! Vet inte alls hur det blir med det nu. Brutet käkben måste ju göra fruktansvärt ont. Hur äter man egentligen? Är bara 4 dagar till fredag :(.

På tal om det så åker jag hem om 3 dagar :). Klockan 09.10 på torsdag går mitt flyg från Newcastle. Det betyder att jag måste åka härifrån kl 05.45 för att komma i god tid till incheckningen kl 7. Sen kommer jag inte vara hemma i ROnneby förrän 9 eller 10 på kvällen så blir en väldigt lång dag. Fast jag tycker det är väldigt spännande och resa så det kommer nog gå bra. Börjar se fram emot det väldigt mycket nu :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0