På resande fot i 15 timmar!

Biokvällen igår blev väldigt trevlig. När vi kom till Harrogate så blev vi först bjudna på sandwich och fruktsallad. Inne i biostolen väntade sen en bag med pepsi och popcorn, en annan bag med muffins, choklad och frukt och en tredje goodie bag :). Filmen var Marley & Me. Jag hade ju redan sett halva men var helt okej att kolla på den igen. Dock är det ingen film jag rekomenderar direkt. Ganska ytlig o lite fjantig.

Idag har jag spenderat förmiddagen på veterinärstationen. Efter att ha sagt hejdå till dom gick jag på stan en sväng och inhandlade det sista inför resan + en present till Nicola och Martin. Blev även sittande i solen ett tag så var inte tillbaka här förrän runt halv 4.

Hela kvällen har ägnats åt packning och åter packning. När jag väl var klar och lyckats få ner allt vid halv 10 tiden så vägde väskan 25 kilo, alltså 2 kilo för mycket :(. Så det slutade med att jag nu har mina Eccokängor och ridskor ryggsäcken och min matsäcken i dataväskan :S ..inte jättelyckat. Extrakläderna som jag skulle ha i ryggsäcken fick jag stoppa ner i resväskan.. Fortfarande väger väskan 23.5 -24 kilo, så får hoppas på att dom inte är stenhårda. I värsta fall får jag väl slänga iväg ännu mer. Har redan slängt bla jeans, skor, trosor och strumpor. Sen går jag ner till Martin med deras present och får med mig en present upp igen. Vart ska jag stoppa den liksom? Just nu ligger även den i dataväskan :P.

Så här ser morgondagens reseplan ut!

05.45 - avresa till Newcastles airport.
07.10 - incheckning av bagaget.
09.10 - flyget lyfter mot London.
10.25 - landar på London Heathrow.
10.25 - 14.00 - shopping osv :)
14.25 - flyget lyfter mot Kastrup.
17.20 - landar på Kastrup.
17.56 eller 18.56 - tåget går mot Ronneby
21.00 eller 22.00 hemma i Ronneby där älsk möter mig på stationen :)

Tror ni jag klara av att kliva av flyget, hämta bagaget, hämta ut min tågbiljett och rusa till perrongen på 30 min?
Jag känner mig väldigt tveksam, men älsk o jag klarade det när vi varit i Tunisien. Jag får hålla tummarna för att planet stanna vid terminalen och inte ute på flygfälteet + att jag får bagaget snabbt!

Sen funderar jag på vad som händer i luften emllan 14.25 - 17.20?
Jag är nästan 100 % säker på att flygningen bara tar 1 h. Förstår dessutom att jag måste flytta fram klockan 1 h till svensk tid, men det är ju fortfarande 1 h för mycket fattar inte vart den kommer ifrån!

Nu ska jag sova om jag kan :). Känner mig ganska spänd och förväntansfull nu inför imorgon eftersom jag gillar att resa :P. Kanske blir lite dåligt med uppdatering i helgen för kommer ha fullspäckat schema!
Fredag: Mysig frukost med älsk, tur på stan med älsk, 3-rätters middag på Ferali med älsk, film och lösgodis från Maxi med älsk :)
Lördag: Baka min födelsedagtårta innan kl 2 med älsks hjälp, fira min födelsedag med familjen, det blir grillning och tårta, utgång på kvällen för att bla träffa Cilli och co.
Söndag: Andas lite, packa upp kläder, kanske trimma Selma med? Hon ser tydligen ut som en björn :)

Morgondagens resegodis =)

Hade planerat att köpa ett koppel av veterinärstationen som minne. Kunde inte bestämma vilken av färgerna jag ville ha. Slutade med att jag fick 3 istället, värde 80 kr :).

Köpte en ansiktsrengöring och ansiktslotion från Good Skin. Lotionen har spf 15, så jag slipper bli röd om nosen nu i början av sommaren :).

Ser ni hur omöjligt det ser ut att få ner detta i en resväska och handbagage? På detta fotot fattas dessutom 1 kappa, 1 vinterjacka och allt smink.

Nästan allt detta skulle också ner!
Fast fick faktiskt plats över i neccesärerna, så rullade ihop lite strumpor att klämma ner där :P


Kappan skulle ner! Hade ju den på mig på hitresan, så den fanns inte riktigt med i planeringen!


Önska mig lycka till nu :)
Good Night!


Kommentarer
Vevve

Men Tildi vilken konstig filmsmak du har! Marley är ju en jättesöt hundfilm! Jag gillade den:) hihi

Hoppas resan gick bra nu! Synd att ja inte kan komma hem o festa med dej i helgen;)

Puss!

2009-04-24 @ 07:23:48
Jenny

Välkommen hem Matilda!! Kram Jenny

2009-04-24 @ 20:07:49
URL: http://jennyelisabet80.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0