Operation av brutet ben!

Hejsan!

Igår hos veterinärerna var det en schäfer som hade brutit benet på två ställen! Den hade tydligen jagat en bil och blivit påkörd :/. Vet inte vad det heter på en hund, men på en människa skulle det varit underarmens båda ben som var av på mitten! För att fixa detta opererade vi in en stålplatta för att fixera benet. Det var definitivt en av dom häftigaste operationerna än så länge! Mark, veterinären, gjorde ett ca 15 cm långt snitt och skärde sig sen ner enda till benet. Man kunde se själva benet och hur det var av. Sen fick han borra hål i det på fyra ställen och skruva fast en metallskena som ska hålla benet på plats. Alltihopa tog ungefär 2,5 timme så var en lång och pillig operation, men före och efter bilderna på röntgen visade på ett väldigt lyckat resultat :).

Känner mig lite stressad nu över allt som ska planeras och att ansökan till högskolan börjar närma sig slutet.. Det är bara tisdag idag, men jag har redan en vecka framåt inplanerad :S. Vill inte veta hur mkt mer som kommer klämms in på listan längre fram.

Onsdag: Förmodligen veterinärstationen på förmiddagen. På kvällen ska jag och lyssna på en Dog Whisperer  med veterinärerna. Antar att dom kommer prata om hundars beteendende och uppförande eller liknande. "Hundviskare" och hundbeteende vetare verkar vara väldigt populärt här. Finns speciella utbilningar för att bli det osv. Tror alldrig jag hört talas om det i Sverige!
Torsdag: Utgång på kvällen med Pipper mf, för att ta några drinkar och sen gå till en nattklubb :)
Långfredagen: Åka och titta på en Agilitytävling med Caren! Det är tydligen en 4-dagarstävling så verkar vara ganska stort =)
Lördag(Påskafton): Vill spendera en dag i Northallerton. Måste köpa mina skor och lite andra saker!
Söndag(Påskdagen): Gå på konsert med veterinärerna :).
Onsdag: Sista ansökningsdagen till högskolan!!!
Torsdag(16/4): Shopping och bio i Darlington.

Här ser ni Haze. Förförra helgens vinnare av ESS of Scotland (stor Championship show i Skottland) :).

Biddy, som blev tvåa i ESS of Scotland.

James osch Heather vann också sina klasser. Nicola tog nya bilder på allihopa i helgen, så visar dom när jag fått dom av henne :). Dom kommer nog upp på hemsidan snart också!

Här är Jessica som är Arnies(se längre ner) dotter! Hon är 2 år och en av mina favoriter =). Hon är ingen utställningshund utan dom ska ta valpar på henne.

Här är min älskling :). Hade tagit med henne till Sverige ifall jag inte skulle flyttat till hösten! Hon heter Telma, passande va? Selma & Telma :). Hon är så himla söt. Älskar att bli klappad och kelad med och följer mig överallt. Sen när man har kelat lite med henne så får hon glädjefnatt :D.
Hon är dessutom mamma till Arnie(se längre ner)


Arnie =)


Kommentarer
Kitty

Ahh! Härligt att se en massa fina Engelska ESS. Säga vad man vill även att det är samma ras så är det ändå skillnad på svensk och engelsk, engelsk springer spaniel ;) Nu är det dags för mig att gå till min praktik för sista gången denna perioden! På tisdag börjar en ny, men tills dess, PÅSKLOV! Kram kram!

2009-04-08 @ 05:50:49
URL: http://web.comhem.se/rindistexas


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0