Nyfriserad!

Idag har jag äntligen varit hos frisören! =)
Är väldigt nöjd med håret! Kunde inte färga det i en kall brun färg eftersom risken fanns att det skulle blir grönt då med blonderingen under, så nu har det blivit en brun färg med lite rött i. Nåågot åt chokladhållet ;).
Dock är mitt långa hår borta. Friören förklarade fint för mig att mitt hår var så himla slitet att hon ville klippa av 3 cm :(. Hon hade ju helt rätt i det, men kändes ändå lite tråkigt. Tur att mitt hår växer som ogräs :P.

För övrigt så var det ingen skillnad på den engelska och svenska metoden för färgning och klippning. Friören jag fick, Hayley var väldigt duktig. Tror hon tyckte det var kul och göra mitt hår för hon la verkligen ner mycket tid. Alltihopa tog 3 timmar och kostade 57 £(670kr), brukar betala 800-900 kr. Då brukar det dessutom bara vara toning, nu har jag riktig färg!
Först färgade hon det, sen urtvättning, en rad med inpackningar som hon kammade igenom, klippning, föning med rundborste, hårprodukter, plattång, lite finlir med saxen och färdigt! Man kände sig verkligen ompysslad :)
Efter frisören gick jag en sväng till veterinärena som öste beröm över håret =). Tyvärr vad dom redan klara med alla operationerna, så efter lite prat gick jag hem.

Här kan ni se lite bilder på processen ;). Ni får ursäkta mina förskräcka miner, men krävades koncentration att ta bilderna :P.

Innan vi började. Ser ni hur ljus min utväxt är!? Fanns inte en chans att jag skulle kunna färga det så. Eller skulle kunna men färgen såg inte så rolig ut..

Halvvägs igenom fick hon gå iväg och blanda mer färg. Borde kanske förvarnat om att mitt hår suger åt sig hur mkt som helst :P.

Här sitter jag i värmen och läser en engelsk skvallertidning :P. Håret ser väldigt mörkt ut här, så jag var orolig ett tag, men blev ljusare sen när det torkade som tur väl var !!

Här borde det ju komma en efter bild, men hann aldrig ta någon! Ni får se efter imorgon när jag varit i Newcastle!

Nu måste jag verkligen sova! Tåget går kl 07.30 imorgon och sen blir det shopping för hela slanten :D.
Kommer vara framme i Newcastle kl 08.20, så har 40 min på mig att hitta shoppingcentrarna(hur fanken skriver man shoppingcenter i plurat!?). Sen går tåget inte hem förrän 19.00 så blir verkligen en heldag. Ser verkligen fram emot det här jättemkt. Dom har lovar fint väder också! Idag har jag gått runt i T-shirt hela dagen btw ;).

Sov goott!


Kommentarer
Vevve

Hihi va söt du är Tildi! :)

2009-04-02 @ 09:04:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0