Extreme Dog Makeover!

Sen jag kom hem har Selma fått genomgå en stor makeover efter 3 månader utan trimmning! Jag är otroligt nöjd med resultatet, det får henne att se flera år yngre ut :)
Kolla före och efterbilderna nedan!

Här är redskapen som användes:
f v. gummiskrapa och piggborste för att använda i duschen.
Coat-Kingen, Angela beställde den billigt till mig i England och den är superbra. Man använder den nästan som en kam och den tar ut underullen och döda hårstrån!
Trimmkniv, kam, gummihandske, tre olika saxar, borste samt rakapparat!



Före

Efter


Före

Efter


Före(helt hemska)

Efter


Fortsättning följer med vad som hänt i helgen..



Idag har jag iaf varit på stan med mamma :). Vi kollade på glas och bestick på Harmoni innan vi tog en tur till Maxi. Jag gick och pratade med Carina(kassachefen) som var överlycklig över att se mig och sa att dom hade saknat mig. Hon är så himla trevlig =). Jag kom helt perfekt också, för klampade rakt in i deras möte när dom höll på och göra schemanen för nästa månad. Så nu vet alla om att jag är hemma och dom ska ringa så fort det behövs. Mitt rikiga schema kommer börja om 3 veckor. Carina undrade också om jag var intresserad av fast jobb till hösten, för dom ska tydligen göra om schemanen. Så vi får ju se hur det blir med mina utbildningar!

Imorgon ska jag ut till Millegarne och rida :). Missar hingstvisningen på fredag! :(
Sen ska älsk och jag med Selma till veterinären innan det kanske blir en glass på Glasciären :)




Kommentarer
Vevve

Så söt hon är lilla Selma:)

2009-04-27 @ 19:37:03
Vevve

Så söt hon är lilla Selma:)

2009-04-27 @ 19:38:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0