Darlington = shoppingyra!

NUSÅ är jag äntligen klar med inlägget! :)

Så här såg det ut kl 07.50 när jag satt och väntade på bussen! Kom ett antal bussar i minuterna innan 07.54 så började bli lite orolig att jag vinkat förbi min buss av misstag. Men exakt kl 07.54 så dök min buss med nr 72 väl synligt :). 

Bussfärden blev något av en upplevelse vill jag lova. Det lät som om bussen höll på o falla i bitar, och man kände varenda sten på vägen :S. Var så hemskt att jag tyckte det var roligt :P. Fattar inte hur folk kan sitta och åka med den bussen varje dag, fast vi var iofs bara 5 st men ändå! Tänk på den stackars busschauffören!

Inne på
Cornmill Shopping Center

Inne på Primark
 
Var en väldigt fin stad :).

Dom hade ordat med ett litet tivoli för barnen också, på en vanlig torsdag!



Spenderade först 3 h inne på Primark som start på dagen. Sen hade jag en liten lunchpaus och gick ett varv på stan, innan jag shoppade vidare inne på Cornmill. Avslutade med att gå på stan igen och hittade bla skor på Peacock.
Hade kunnat köpa hur mycket som helst inne på Primark kände jag, så var tvungen och hejda mig lite. Missade dock att köpa en kofta :(. Trodde jag lagt ner den i korgen men när jag kom hem upptäckte jag att jag varken hade betalat den eller fått med den hem...

Det var ett jäkla krongel och hitta Sainsbury också, där jag skulle möta Angela. Kartan som jag fått på turistbyrån var ganska vädelös, så hamnade helt fel. Slutade med att en trevlig man fick gå med mig och visa vägen :). Hade dessförinnan frågat en tjej som förklarade vart jag befann mig, men hon hade tydligen lite fel hon också.
Kom iaf fram tillsist och hittade Angela =)

SHOPPINGEN!

Har aldrig shoppat så här mkt på en och samma dag innan! Känner mig dock himla nöjd faktiskt. Hela kalaset kostade dessutom under tusenlappen :)

 
Hårklämmor: Primark - £ 1.00, (12kr)
Halsband: Primark - £ 2.00, (22 kr)
Ring: Primark - £ 1.50, (17kr) 
Öronhängen: Primark - £ 1.00, (12kr)
 
Klocka:
New Look - £ 10.00, (125 kr)
Har ju redan en fin silverklocka från Guess som jag fått av älsk, men behövde ha en slit och släng-klocka som jag kan ha tex när jag jobbar på Maxi och rider.
 
Leggins:
New Look - £ 3.00, (35kr)
Trosor: Primark - £ 1, (12 kr/st)
Strumpor 3-pack: Primark - £ 2.50, (30 kr)

Top: Primark - £ 4.00 (50kr)
Toppen passar himla bra ihop med kjolen som kommer nedan. Dom gör sig dock snyggare på än på bild enligt mig :)

Kjol: Primark £ 9.00 (110 kr)

Nattlinne: Primark - £ 3.00 (35 kr)
Älsk ville ha rött när jag kom hem, och detta var det enda röda som fanns :P. Trosorna som jag köpte till är lite hippare!

Linnen: Primark - £ 2.00 (25 kr/st)
Jag känner igen mönstret på det gula linnet! Har dom något liknande på Gina Tricot ?

Kofta: Primark - £ 10.00 (125kr)
Ska visa den på vid ngt tillfälle. Den är ganska kort, verkar vara supermode här.

Skor:
Peacock - £ 10.00 (125 kr)
Body Scrub & Butter: Primark - £ 1.00 (12kr)

Haha! Det här + 1 kilo godis ska veterinärerna få av mig :D.  Ska även skriva en fin liten hälsning på baksidan!



Skriver lite om vad som hänt idag också tänkte jag =),
Under förmiddagen så målade jag resten av utsidan av kenneln! Så nu har jag målat allt utom en liten bit svart inomhus, kommer förmodligen imorgon eller på måndag! Ska ta kort på mitt mästerverk vid tillfälle!
Sen åkte vi ner till stan, jag, Martin, Nicola, Angela och Elisabeth för att äta lunch. Jag åt en köttpaj med tillbehör, mkt engelskt och mkt gott :). Efter maten lämnade jag dom andra för att gå och köpa present till veterinärerna. Blev även en mugg till mig :). Det enda som jag har kvar att köpa nu är ansiktsrengöring och kräm + present till Nicola och Martin, ska fixa det på ons och hoppas på att punden sjunker lite.  Kollade in Baileysen och Whiskyn i affären idag, 100 kr billigare/liter än i Sverige! Hoppas det är samma på flygplatsen!

Nu ska jag flytta ner i TV-rummet och kolla på Britan's Got Talent. Är hemma själv hela kvällen, så ska även ta med mig datorn ner :D.
Imorgon blir det utställningn i Sunderland sydöst om Newcastle!


Kommentarer
Cilli

Härligt kort:)

2009-04-19 @ 12:31:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0