Bilder från Agilitytävlingen!

Vet ni vem jag träffat idag? ;)
Vinnaren av kommande säsongs "Farmer wants a wife"(Bonde söker fru).
Får ju egentligen inte veta om detta redan eftersom första avsnittet börjar sändas nu i veckan, men hon är en föredetta djurskötare på veterinärstationen så var där och berättade idag :). Vet också att hans kärlek iinte är besvarad av henne längre :P.

Idag har jag som sagt varit på veterinärstationen. Hade en timmes uppehålla på dagen så jag passade även på att göra några ärenden på stan. Köpte bla en handkräm, tog ut pengar och gick till turistbyrån för att hämta häften om Darlington. Sen fick jag gå hem från veterinärstationen så kunde äta hamburgarna och pommesen ikväll med gott samvete=). Här hemma var jag också effektiv, har skickat mejl till arbetsförmedlingen, sökt sista utbildningarna och köpt tågbiljett mellan Kastrup och Ronneby. Angående utbildningarna så har jag sökt 1 kurs och 8 utbildningar :P.

Innan agilitybilderna så mååååste jag visa två roliga bilder också :D.

När älsk o jag camande på Skype häromdagen upptäckte jag att datorns cam har massor med specialeffekter. Man kunde tex få det att snöa, flyga fåglar osv. Dessutom kunde man lägga in effekter som förvrider bilden totalt. Denna vackra bilden togs på mig :D. Älsk var smart och tog print screen på bilden, så hade den som visningsbild på msn ett tag! Hade velat visa den i stor bild, men vill inte riskera att den kopieras och hamnar o orätta händer :P.

Älsk och Kenny kan jag däremot visa :D.
Älsk hade klätt ut sig i silvershorta och hatt på fyllan. Vad Kenny gör vet jag icke :)



Agility reglerna och hinderna var samma i England som dom vi har i Sverige. Skillnaden låg i att dom här har 9 olika nivåer istället för 3 som vi har i Sverige. Först har dom två nybörjarklasser där nya hundar+ förare får ställa upp. Om föraren däremot har tävlat innan börjar man direkt i dom vanliga klasserna 1-7. Dom har även vissa speciella klasser där Border Collie inte får ställa upp eftersom dom är så snabba :P. Border Collie är otroligt populär här, så förstår varför dom har gjort så.

Ser ni hunden? Jag vill ha en sån, Ungersk Vizla! =)

I bakgrunden kan ni se endel av alla dom som campade. Då var detta ändå bara första dagen!

Lite rosetter och pokaler!


Hittade små söta Shetland Sheepdog valpar  :)

Och en annan ras, men har fått tillfälligt hjärnsläpp så kan inte komma på vad den heter. Någon som vet?


Caren och jag hade en supertrevlig dag på tävlingen och i Rydale! =)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0