Tävlingshelg i Vimmerby

Hejsan!

I helgen var jag med Ninni i Vimmerby där hon skulle tävla. Vi åkte på lördags morgonen vid 11 tiden. Första hästen skulle inte starta förrän halv sex ungefär så vi behövde inte åka så tidigt. När vi kom fram efter tre timmar så började vi fixa hästarna. Vi hade hästarna i Emmelies stall (jag hade aldrig hört talas om henne innan men hon hade tydligen ridit junior VM och massa annat). Emmelie lånade även ut sitt hus åt oss, så vi hade både stall, husrm och frukost. Hon hade även världen sötaste kattungar i sadelkammaren =)

   

Här fixar Ninni Spiderman och Emmelie sin häst. Den vita hästen är Fridas häst Santos. Frida är ju där uppe och gör sin praktik hos Emmelie.
   

Twiligt var först ut. På lördagen (LA:6) latjade han mest runt och bytte galopp osv lite som han ville. På söndagen (MSVB:3) däremot när det var lite svårare program var han riktigt duktig och slutade 2a :).
     

Här är Emmelie och Britannia som slutade 2:a första dagen (LA:6) och vann andra MSV:B, så de tog hem den totala segern i DM:et.
 

Och så Spiderman som vann första dagen (LA:6) med hela 75 %. Andra dagen när det var svårare program skötte han sig också jättebra men missade två byten. Han är ju bara 6 år (tror jag) så det var väldigt bra gjort av honom ändå. Han ska ju gå Breeders om några veckor, så detta var bra träning.
I DM:et efter att de hade slagit ihop poängen slutade han 2:a!
 

Ni kan kolla vad Ölandsbladet skrev om tävlingen nedan:
http://www.olandsbladet.se/index.php?placid=&placid_text=33&id=10218



Idag och imorgon blir det jobb för hela slanten. Börjar vi kl två idag och jobbar enda till stängning, sen imorgon jobbar jag på förmiddagen. Sen på fredag ska vi på återbesök med vovven i Karlskorna och efter det vill jag shoppa lite =).

Nu ska jag gå en sväng med vovvs och sen steka pannkakor innan jobbet :D
Trevlig dag, Puss!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0