Tandläkarbesök

Klockan 07.10 i morse hade jag tid hos tandläkaren (mitt sista gratisbesök :/). Klockan 07.10 i morse sov jag som en stock.. :P. Vaknade inte förrän lite i 8 och insåg att jag hade missat min tid. Inte så bra eftersom man får betala om man missar sin tid.  Ringde in ditt direkt med en härlig morgonröst för att säga förlåt eller något. Då visade det sig att min tandläkare hade en tid 08.20, så jag rejsa in till stan.
Tandläkarbesöket i sig gick som vanligt fruktansvärt bra ;). Fick mitt "slutbetyg" eftersom det var sista gratis gången. Jag tillhör grupp 0, som är den bästa. Innebär att jag aldrig har haft några hål eller andra besvär. T ex  kommer jag förmodligen inte få några visdomständer, för hon kunde fortfarande inte se dom någonstanns på röntgen! :D
Sen fick jag veta en annan bra sak. Så länge man är under 29 år så kommer man få ett tandvårdsbidrag på 300 kr/år. Eftersom jag tillhör grupp 0 kommer jag kallas vartannat år, vilket betyder att jag då har 600 kr att utnyttja. Kostnaden för mitt tandläkarbesäk blir då endast 40 kr :). (en kontroll kostar 640 kr) , jag trodde det skulle vara mycket dyrare!

Efter tandläkaren åkte jag ut till Millegarne för att rida. I helgen ska Ninni till Vimmerby och tävla med Spiderman och Twilight och då kanske jag ska åka med. Jobbar i alla fall inte denna helgen :)
I eftermiddag har älsk och jag varit på stan. Jag köpte en plånbok och hårfärg =). + att jag hämtade ut mitt schema och så hyrde vi Morgan Pålsson - Världsreporter och köpte godis inför filmkvällen. Sen så gick jag hem från stan så mina fötter är döda nu :(. Tog nästan en timme att gå hem eller 45 minuter och ändå gick jag fort!

Nu måste jag kila!
Trevlig kväll


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0