Shoppingtur :)

Hejhej :)

2
årsdagen med älsk igår blev toppen =). <3
Vi hade bestämt att vi inte skulle göra något dyrt, så vi var ute i våran gäststuga och fixade tacos. Blev i och för sig ganska dyrt eftersom vi köpte massa tillbehör.
Älsk fick uppgiften att skära alla grönsakerna, vilket han gjorde bra. Sen åt vi och kollade på Min brors flickvän. Vi hade tänt massa värmeljus också, så det blev himla mysig stämning =). Jag fick även en chokladask av älsk som vi delade på till efterrätt.
  


Idag tillbringade jag förmiddagen med älsk. Sen bestämde jag träff med Cilli på stan kl 3 för en liten shoppingtur. Jag var nämligen i stort behov av en mascara. Blev L'Oreals Telescopic för 109 kr på Kicks (ord. pris 149 kr). Den ska tydligen ge långa och fylliga fransar. Sen gick vi i resten av Ronnebys affärer också. Jag letade efter strumpbyxor, skor och vinterjacka också. Cilli visade mig en skitsnygg kappa på B-young som jag i min tur ska visa för älsk imorgon. Den är svart, lång och ganska figursydd. Enda problemet är att i M sitter den jättebra men är lite tajt när man lyfter armarna, i L däremot är den bra i armarna men lite för vid i middjan. Vet inte vilken storlek jag ska ta. :/ Jag har ju väldigt smal middja men desto bredare höfter och större rumpa :P, så behöver ha figurnära kläder för att inte se tjock ut ju! Sen kostar den nämre 1000 spänn också!
Spanade även in ett par snygga strumpbyxor på Lindex. Jag har bestämt mig för att jag inte tycker om jeans, de bara skaver och är osmidiga. Så i vinter blir det tights och stövlar för mig! På fredag åker vi ju till Malmö/Köpenhamn för att fira svärfars 55 årdag så ska spana efter nya klänningar/tunikor/koftor då :).
Har kanske glömt berätta det men Stefan ska bjuda mig, älsk, Linda(älsk syster) och hennes man på lyxhotell i Malmö och en tur till Köpenhamn. Så vi åker på fredag och är iväg till söndag!

Precis när Cilli och jag skulle bege oss hemåt så började det ju så klart att ösregna, så vi gick och fikade på den nya resturangen i gallerian, vet inte om den heter Andra Våningen eller Diamanten(eller inget av det)?
Efter fikan kom vi på att Cilli skulle boka en klipp och färgtid också, så gick till frissan för att boka. Annika hade ju inte någon tid förrän om en månad, så jag bestämde mig för att det var lika bra att jag med bokade klipp och färgning! Annika blev helt förfärad när jag sa att senast jag klippte mig var i april :D. Haha, hon har ju haft semester och varit lite sjukskriven och jag har inte velat ha någon annan :). Men har ju färgat det, så det ser inte så hemskt ut =).

Efter en kall cykeltur i duggregn kom jag tillsist hem lagom till Idol. Satte mig framför TVn med pappas bärbara dator, så detta inlägget har jag skrivit under Idol och Oskyldigt dömd. Nu väntar jag bara på resultatet i Idol.
Imorgon blir det ridning och sen jobb på eftermiddagen. På fredag blir det jobb på förmiddagen och sen åker vi till Malmö på eftermiddagen =).

Trevlig kväll, pusspuss!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0