Malmö & Köpenhamn!

Hej!

Nuu skriver jag igen! Min dator kommer jag förmodligen inte att få tillbaka för moderkortet har pajjat :/. Eftersom den är några år gammal så finns det troligen inget nytt kort att få tag på heller.. Han på Stockmarkers som var så osocial innan när jag varit där, började låta som en snäll morfar i telefonen när han hörde hur deprimerad jag blev. :(. Men han lovade i alla fall att han skulle leta lite till efter ett moderkort. Annars har jag bestämt mig för att köpe an bärbar dator. Har redan hittat en väldigt billig och bra på Once Again. Trodde bra bärbara datorer skulle vara mycket dyrare, men är väl för att de inte är helt nya!

Sen upptäckte jag ju att mina bilder från Malmö och Köpenhamn förra helgen fortfarande låg kvar på kameran, så tänkte visa dom nu :). Hade fått för mig att alla bilderna låg på den trasiga datorn.
Ni är även ganska många som har efterlyst Mallorcabilderna nu, men dom ligger ju som sagt på min trasiga dator. Det skulle i alla fall gå att spara hårddisken på en annan dator så bilderna från både Mallorcabilderna och bilderna från farfars 80 årskalas kommer så småningom!!


Det var ju älsks pappa, Stefan, som bjöd  på weekenden i Malmö eftersom han fyllde år =). Älsks syster Linda och hennes man Mattias var också med.
Jag jobbade ju till kl 3 fick älsk och jag åka ner lite senare än dom andra. Tåget var helt fullt med folk, så tog ett tag innan vi fick sitta :P.
Vi bodde på Radisson SAS hotell mitt i Malmö och så här såg hotellrummet ut, Business Class. Var riktigt lyxigt :)
  

Sötnosen i hotellets entre :)  
 
På fredagskvällen gick vi ut på stan för att äta middag och hamnade tillsist på Pizza Hut. Var mycket gott! Blev dock förvånad över att de serverade alkohol på en pizzeria. Händer ju inte direkt i Ronneby =)
Likadant var det fullt med människor ute på stan. På lilla torget  fanns det uppvärmda uteplatser som var helt fullsatta med folk! När vi kom till baka till hotellt bjöd dom på dricka så vi hamnade i baren. Jag var trött också eftersom jag hade börjat jobba tidigt, så blev lite full :)

Lördagen började med en stor frukostbuffe i matsalen. Fanns hur mycket som helst att välja på, så det slutade ju med att man satt där med tre stycken tallrikar med diverse rätter :D. Efter frukosten var det dags för en tur till Köpenhamn.
När vi efter mycket om och men lyckata få ut biljetter så tog vi tåget dit. Sen så gick vi Ströget fram och tillbaka, kollade i affärer och fikade. Blev ingen shopping för allting  var väldigt dyrt. 
De två första bilderna är på Rådhusplatsen. Den tredje bilden är på det stora torget som ligger i andra änden av Ströget. Den fjärde är på det stora köpcentrumet Illum.
     

När vi kom tillbaka till Malmö tog vi det bara lungt på hotellet en stund innan vi träffades på Stefans rum för att "förfira" honom lite :). Sen kl 8 hade vi bokat bord på Steakhouse Lilla torg som då ligger vid det lilla torget med de uppvärmada uteplatserna. Det var tur att vi hade bokat för under hela kvällen sen så stod folk och köade för att komma in. Och ändå tror jag det fick plats runt 150 pers utomhus. Var bara trevligt att sitta där och se allt folk som var i rörelse :). Här i Ronneby får man vara glad om man ser att någon är ute :D
Sen i alla fall så kom vi till maten som verkligen var supergod. Jag beställde en Husets pepparstek av oxfilé med grönpepparsås och pommes frites :). Till efterrätt så blev det Husets panacotta med vilda bär samt kaffe, vilket också var väldigt gott. Maten kostade ju dock därefter också. Jag har aldrig ätit så dyr mat förut kan jag säga och notan som kom in var inte att leka med. Ändå bjöd huset oss på panacottan + kaffe eftersom Stefan fyllde år :). Så vi slapp ungefär 500 kr.
(En parantes kan få vara att vi fick veta att Basshunter som satt vid bordet brevid på resturangen började spela in sin nya skiva förra måndagen).
Eftermiddagen hamnade vi på hotellrummet framför en film. Efter halva filmen så gick vi in till våra egna rum. Tror bara det var älsk och jag som orkade kolla på hela filmen.
  

På söndagen blev det frukostbuffé igen! Sen klockan 12 öpnnade affärerna, så under eftermiddagen ägnade vi oss åt shopping. Älsk köpte en jättesnygg mörkgrön/mörkmossgrön jacka på Boomerang! :).
Vid 6-tiden ungefär tog vi sen tåget tillbaka till Ronneby. =)

Nedan ser vi konsten i hotellets entre ;)


Det blev ett långt inlägg :).
Nu hör ni inte av mig på några dagar igen för jag ska till Flyinge denna veckan som publik och hästskötare :). Är ju stora hästtävlingar där nere och Ninni och dom har fyra hästar som startar. Två dressyrhästar och två hopp. Vi åker vid 7 imorgon bitti och är i alla fall där till torsdag, om de går till final så är det till lördag.

Nu ska jag sätta igång med packandet så jag hinner bli klar innan min träning börjar. Var ju på stan med älsk och fikade, så kom lite efter med min tidsplanering :P.

Ha det fint :) pusss!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0