Breeders 2008, bilder i massor!

Hej! :)
Nu har jag fått tillbaka min dator, tydligen gick den att laga i alla fall :D. Har dessutom  fått ett bättre grafikkort än förut , hur nu det gick till.
Förra veckan var jag ju i Flyinge, blev så att jag stannade där nere hela veckan eftersom både Spiderman och Castro gick till final :). 

Vi åkte tidigt på tisdagsmorgonen, klockan var runt halv 7 när jag tog denna bilden. Var första gången denna hösten som jag var uppe så tidigt att det var mörkt ute. Blev lite förvånad när jag vaknade och tittade ut :P.
 
Det var jag, Sara, Ninni, Johnny och Rigmor som åkte ner med en lastbil och två transporter.
Sara och jag skulle bo hemma hos Ylva som bor på gården som ni ser nedan. Det är stall på bottenvåningen och bostadshus på övervåningen. De är några tjejer som har gemensamt kök och toaletter men egna rum.
Fösta kvällen när vi kom dit så var det kalas för en som fyllde år :).
      
Sen ser ni min(vänster) och saras säng ;). Jag sov faktiskt riktigt gott i min luftsäng. Saras luftmadrass var det hål i, så hon sov bra ungefär halva natten innan all luft hann gå ur den :D.
Sen är det Sara på bilden och en söt shettis som stod i stallet på nedervåningen.
  

Castro
Camaro M - Highlight
Castro är en 3-årig hopphingst. De hade sin löshoppning på onsdagen och han var en av de 10 som gick till final. Vilket var väldigt bra gjort av honom eftersom de var hela 60 stycken från början. Däremot i finalen som gick på lördagen hoppade han inte lika bra. Det var ju helt fullsatt på läktarna då och han blev nervös och spänd när de började applådera mellan hoppen. Väldigt osmart av publiken, men ändå kul att de gillade honom.
   

Nurejev
Prestige VDL - Highlight
Nurejev är en 5-årig dressyrhingst. Dom hade sitt första kval på tisdagen, vilket inte gick så bra. Han bromsade sig typ igenom hela programet, visade sig i slutet av det att han var skitnödig. För efter att han hade fått släppa ut det gick det mycket bättre :P. Andra kvalet gick på torsdagen, då han istället var jättepigg. Det gick bättre än förra gången men räckte inte till final.
  

Sparkling
Satisfaction I - Lastro
Sparkling är även han en 3-årig hopphingst. Han har inte varit ute så mycket förut så han blev ganska spänd och stressad när han kom in på löshoppningsbanan. Jag har inte sett honom bli löshoppad förut, men tydligen så brukar han hoppa mycket bättre. Hans hoppning den dagen räckte i alla fall inte till någon final.
  

Spiderman
Prestige - Master
Spiderman är en 6-årig dressyrvalack. Han skötte sig bra både tisdagen och onsdagen. Missade några galoppombyten men tog sig ändå till finalen som nr 10 av 16 stycken finalplatser. I finalen gick han jättebra och satte 3 av 4 byten :). Domarna var däremot hårdare än förut så fick sämre poäng trots att han gick bättre än tidigare. Slutade tillsist som 11:a, vilket egentligen inte alls är dåligt. =).
  
Lite bilder från 5- och 6-åringarnas hoppning. Både Camaro M och Highlight hade flera avkommor som hoppade väldigt bra! Sen är det rosetterna efter veckans slut, Spidermans finalrosett saknas dock!
   

Här har vi 1) Zorro, Rigmors hund, 2) Irma, Annas hund, 3) Zorro och Salsa, Rigmors hundar.
   
På lördagskvällen kom vi tillsist hem. Var verkligen en rolig vecka, med både jobb och mycket tid att titta :). Blev ju bjuden på både mat och inträde överallt så kom billigt undan också :P.


Sen jag kom hem har jag dessutom hunnit med ganska mycket. I söndags var Jag, älsk, Cilli och Martin på bio i Karlskrona och kollade på Arn- Riket vid vägens slut! Först fick vi fel biljett av han i kassan så vi hamnar inne på Patrik 1,5 :D. Tar en stund innan vi upptäcker misstaget, tycker dock att Arn utspelar sig i lite väl modern miljö :D haha. Sen rusar vi ut för att hitta var Arn är. Då visar det sig att det inte är någon som kollar på Arn utan vi får hela biosalongen för oss själva + att filmen startas för oss så vi missar inte något. :). Filmen var för övrigt mycket bra!
Jag har även hunnit rida Jacky och mostret där uppe, Nurejev. Fast med Nurejev gick det riktigt bra faktiskt =).
Älsk och jag har varit och fikar och umgåtts massa.

Denna veckan är der verkligen fullspäckat program . 
- Om en stund ska Cilli och jag till Karlskrona och shoppa.
- Imorgon ska jag klippa Jacky och sedan gå på Moas 15-årsfest.
- Fredag ska jag jobba 12-19 och sen hitta på något med älsk, Cilli, Martin, Fian och Johannes.
- Lördag ska jag spela konsert och sen gå på Stigs 65-årskalas (älsks fasters man). Skulle ju egentligen bara till konserten och bli avtackad, men så behövde dom hjälp så ska spela nu också :).

Nu måste jag sminka mig illa kvickt så inte Cilli får vänta allt för länge på mig!
Ha det fint :) pusspuss!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0