Englandsvar!

Tjo!

Good news :)

Fick svar från både hon i England och från min vovves uppfödare redan dagen efter(söndags).
Hon i England svarade att jag verkade jätteintressant och att hon snart skulle höra av sig igen med ett telefonnr som jag kunde ringa :).
Eva, Selmas uppfödare hade lagt ner en hel del tid för min skull :). I sitt mejl skickade hon med 9 st länkar till kennlar i England som hon visste hade sålt hundar till Sverige. Dessutom hade hon gjort en egen hemsida till min vovve som hon tyckte jag skulle skicka med när jag mejlade kennlarna :).

De kennlar på listan som jag vet har sålt hundar till Sverige är:
Beresford
http://www.beresfordenglishspringers.co.uk/  (jag har använt Beresford Benefactor här i min kennel)
Calvdale
http://www.calvdale.moonfruit.com/ (Selma har Calvdale Parting Jesture i sin stamtavla)
Melverly
http://www.melverly.com/ (Selma har Melverly Uptown Girl i stamtavlan)
Trimere
http://www.freewebs.com/trimere/ (Hedvig som är min yngsta tik hemma är efter Trimere Triathlon)
Mompesson
http://www.mompesson.com/ en av de äldsta kennlarna i England

http://www.kennelbeeline.com/selma.htm - Selmas sida :). (Jag ser förjävlig ut :P)
Ta bort selma.htm så kommer ni till Selmas uppfödares sida!

Så igår satte jag mig ner och skrev ett nytt mejl som jag sen skickade till alla dom där kennlarna som ni ser där uppe.
Har redan fått svar från tre av dom. Ni får en liten förkortning av svaren här.
1) Hello Matilda. Tack för ditt mejl. Tyvärr kan jag inte erbjuda dig något jobb, men ska prata med en vän som har en kennel i närheten. Du får däremot gärna komma och hälsa på någon av de 17 Engelska springer spanielarna som bor här. Best Wishes..
2) Good morning Matilda. Jag har bara en liten kennel och redan två anställda, så tyvärr behöver vi inte mer hjälp. The Tasa English Springers har en stor kennel, jag skulle försöka där.  Kind regards..
3) Hello Matilda och tack för ditt mejl. Jag skulle verkligen vilja säga att jag kan se dig ett jobb men jag har bara mina egna utställningshundar. Det bästa jag kan göra för dig är att du hjälper mig några timmar om dagen i utbyte mot husrum och mat. Du kan dessutom hjälp med att komma in i språket och få följa med på en träning för utställningshundar. Men eftersom vi inte är någon stor kommersiell kennel så kan jag inte betala dig för ditt jobb. Kanske du vill komma hit och besöka oss och se vad du tycker? I wish you all success.. osv osv, hennes mejl var väääldigt långt!! Hennes tik hade tydligen fått 10 st valpar inatt om jag fattade det rätt. :P

Måste säga att alla svaren verkligen var trevliga. Så det där man säger om att engelskmän är trevliga verkar stämma =).

Fars dag i söndags blev en succe! Familjen älskade både min huvudrätt och efterrätt =). Pappa tjatade fortfarande på måndagskvällen om hur god tårtan var :). Ni får en liten bild. Sen fick pappsen även en blomma, Deostick och en Sverigelott !

Puss!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0