MALLORCA 22/8 - 29/8 2008

Hej!

Här kommer äntligen bilderna från Mallorca i augusti, lagom till att vinterns första snö har kommit här i Ronneby =)
Hoppas ni kan trycka på dom små bilderna och få dom stora ?
Det fungar inte på min dator men vet att det gör det på andras! Det konstiga är att det alltid fungerade för mig förut.
.

Vi åkte med älsks bil ner till Sturup. 
När vi kom fram lyckades vi  klämma in oss på den billigaste långtidsparkeringen. Den var helt proppfull och bilarna stod hur som helst, men på något sätt fick älsk in bilen :P.
Cilli och Ida skulle ju också till Mallorca samtidigt som oss men till ett annat hotell.
t v älsk & Johannes. t h Fian, Cilli & Ida
   
Självklart var ju flyget försenat så vi tillbringade massor med timmar i taxfreen och dom andra affärerna. Som plåster på såren fick vi typ 60 kr på en check att handla för i de olika matställena. Det dumma var att vi redan hade ätit massor och man fick inte använda den i taxfreen.. Jag gjorde en fräckis och frågade en dam om hon ville köpa min check så jag fick pengar av henne :) .  
När vi väl kom iväg så gick allting bra. Strax innan Mallorca flög vi förbi värst åskovädret. Var häftigt att se blixtarna ovanför molnen :P.

Vårat hotell visade sig vara väldigt fin och vi hade massor med havsutsikt utan att ha betalt för det. Ballkongen brevid oss fick däremot göra det så vi bodde precis på gränsen :). Allting fanns dessutom på hotellområdet, pizzeria, hamburgare, glass, apotek, souvenirer, supermarket osv.
Den härliga värme man möttes av var ju inte heller helt fel =)
 
   

Redan första kvällen upptäckte vi en väldigt trevlig resturang/bar med jättegod mat :). Kan säga att vi åt där väldigt många gånger under veckan. Deras grillade kyckling med pepparsås och pommes slog allt =). Efterrätterna och drinkarna var inte heller fy skam.
Varje kväll hade de dessutom en livkonsert med olika teman. Tex Elvis, Robbie Williams och ABBA.
Första kvällen när vi kom dit var det Elvis. Han som sjöng var både en väldigt bra komiker och sångare :). Hans framträdande med mellansnack blev helt klart det bästa på hela veckan.
ABBA kvällen var också himla trevlig för dom sjöng väldigt bra och hela resturangen var full med svenskar :D
  
Älsk hugger in :)
   
Här nedan har vi Elivs och ABBA.
När det var ABBA kvällen blev jag uppbjuden på scenen för att vifta med en flagga till Fernando :P
Jag står längst till vänster på mittenbilden.
  
På vägen hem blev det biljardspel och airhockey. När älsk och jag mötte varandra i biljard (första gången jag spelar det någonsin och älsk är väldigt bra) vann jag :D. 
  

Här sitter vi och väntar på bussen som ska ta oss in till Alcudia centrum :).
Tror det är dag 3 eller något sånt.
 
  

Inne i Alcudia bestämde vi oss för att äta på en Kinaresturang som älsks kompis hade tipsat om. Man skulle tydligen sitta uppe på en höjd och se ut över havet och det tyckte ju vi lät mysigt. Dock tog det ett tag för oss att hitta den för vi visste inte i vilken del av Alcudia den skulle ligga eller någonting. Vi skulle precis ge upp när en liten man kom fram med ett flygblad :D haha, vilket sammanträffande! 
Ännu ett litet sammanträffande hände senare på kvällen då vi träffade ett helt gäng av älsks grannar. Häftigt att man träffar Hultabor nere på Mallorca :P
 
Älsk, Fian & Johannes på kinaresturangen :).
  

Efter kinan gick vi ut i hamnen för att titta på båtarna. Fanns en hel djungel av småbåtar och längst ut låg det ett 20 tal gigantiska båtar. Det kanske inte se ut så på bilderna, men dom var verkligen sjukt stora :O. Förmodligen är ägarna snorrika.. Vi gick förbi några båtar där familjerna satt och åt middag samtidigt som en kypare gick runt och serverade. När det kom en båt som var på väg in i hamn så vinkade han åt oss och några till som kollade precis som om det var kungen som anlände :P.

Kolla på hur små människorna är på bilden här ovanför!
  

Kvällen avslutades på en mysig pub på en gågata :).
Var intressant att bara sitta och titta på allt folk som var i rörelse.
 

Så här bra mådde älsk efter denna kvällen & så här glad var Fian!
  

Älsk & jag 
 

När vi hyrde en trampbåt och åkte ut en bit så kryllade det plötsligt av stora maneter!
Kan väl uppskatta diametern på huvudet till minst 20 cm. Som en handboll eller lite större. 
 
  

När älsk skulle ha en liten pose från min sida, passade även det lilla rosa barnet på att promenera in i bilden :)


På TexMex-resturangen
 
Sista kvällen på Mallorca passade vi på att åka in till Alcudias centrum igen. Bestämde oss för att äta på den populära Tex Mex resturangen. Där inne hade dom verkligen skithäftig inredning :P. T o m stolarna tillhörde kända amerikaner ;). Maten var dessutom svindyr om man jämför med hur billig resten av veckans mat hade varit. Dom där två tacosarna som ni ser nedanför betalade jag 200 spänn för :O. Var egentligen ingenting speciellt med dom, hade likagärna kunnat slänga ihop dom här hemma :S.  
   

Här se ni min otroligt nyttiga frukost :D.
Dryck: Cider med is i.  Mat: Yoggi och Kellogs AL-BRAN toppat med M&M kulor. Efterrätt: Chokladcroissant
 

 Ser ni alla krypen? Det är typ jättestora gräshoppor/syrsor som kunde flyga :S. Vissa kvällar kom det någon och landade på våran ballkong, men när solen kom på morgonen var dom alltid borta. En kväll hade Johannes lämnat sin handduk på golvet på ballkongen. När jag kom ut på morgonen så hörde jag en syrsa låta så där som dom gör i Sverige också. Tänkte att det ligger väl en i handuken, så drog tag i den. UT UR HANDDUKEN RUSAR SÄKERT 20-30 STYCKEN SYRSOR !!! Fatta vilken panik jag fick, det bara kryllade av dom :S:S. Tog sen hela dagen innan vi lyckades jaga iväg allihopa!
  

Haha =)


Såå nu orkar jag inte lägga in fler =).
Blev nog inte riktigt 57 st men många iaf.

Mallorca kan sammanfattas som en bra och onykter semester. Cider och öl släckte ju törsten lika bra som vatten på dagarna ;). Blev massor med sol, bad och vollybollspel. På eftermiddagarna och kvällarna blev det shopping och fest.

Flygresan hem gick också bra när vi väl hade hittat till gaten. Mallorcas flygplats är ju gigantisk :S. Man fick stå och åka på långa rullband i korridorerna :).
När vi landade i Sverige runt 2 på natten var det kaaaaaallt! Jag somnade typ så fort vi satte oss i bilen och sov hela vägen hem till Ronneby :).

Uppdaterar mer senare ifall jag skulle ha glömt något =).


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0