Mindre snack & mer verkstad

Hejhej!

Nu har jag äntligen tagit tag i det här med att försöka hitta jobb i England. Vill ju hitta ett jobb med hundar och än så länge har jag kommit så här långt.

1). Stig som hade 60 årskalaset har en bror som är gift med författaren Kim M. Kimselius. Jag har ju typ läst alla Kims böcker, blev helt fast i dom efter Tillbaka till Pompeji . Förutom författarkarriären så har hon tydligen en uppfödning av Bernen Sennenhundar också(älsks favvo ras). Stig skulle se om hon hade några kontakter i England, han visste iaf att hon hade hjälpt någon till Nya Zeeland. Tänkte jag skulle ringa honom imorgon och se hur det gick!

2) Har svarat på den annonsen om hund au pair för Golden Retrievers i Éngland. Ringde telefonnummret som stod i annonsen tidigare i veckan. Pratade då med en som hade jobbat där tidigare och hon berättade lite om gården och jobbet. Sen så tyckte hon att jag skulle skicka ett mejl till dom i England eller Skottland som det egentligen är och berätta om mig själv.
Så idag har jag ägnat förmiddagen åt att knåpa ihop ett bra mejl. Upptäckte att om man skrev en svensk mening så kunde man låta word översätta det till engelska. Fast efter en stund kom jag på att det inte alls var så smart eftersom den engelskan var väldigt bra och jag inte är ett dugg bra egntligen. Tänk om jag kommer ner där och så upptäcker dom att jag är kass :O. Slutade att jag skrev mejlet med mina egna engelska iaf :).
Skönt att mejlet äntligen skickat! Nu får jag bara vänta på svar med :P.

3) Har även mejlat min vovves uppfödare som vi har hållt kontakten med under alla åren. Berättade lite om Selma och frågade om hon har några kontakter i England. Det allra roligaste hade ju varit att jobba med Engelsk Spriner Spaniel eftersom det är Selmas ras!


Eftermiddagen och kvällen har jag tillbringat på Maxi. Vet inte om man kan kalla det jag gjorde att jobba, för stod nästan bara och pratade :P. Vet inte vart folk höll hus ikväll? Var iaf helt dött i kassorna. När Elina och jag stod i Scanningen fick jag inte en ända kund på 25 minuter. Elina fick en :O.
Var även en hel del kändisar som passerade under kvällen. Bla min gamla engska- och svenskalärare. Hon blev helt klart glad att se mig :). Hon pratade på om hur länge sedan det var, hade bara hört massor om mig från mamma(såklart). Var ju tvungen att informera henne om Englansplanerna =). 
Även Cilli och Martin var på Maxi kom och pratade en liten stund. Sen när jag hade slutat och skulle gå för att stämpa ut möter jag Linda(älsks syster) och Mattias. När vi står där och pratar kommer dessutom svärfar farande i full fart, så uppstår en liten släktträff :P.

Nuuu ska jag sova :)
Börjar klockan 9 imorgon igen! Sen på eftermiddagen/kvällen ska jag bjuda på farsdagmiddagen. Efter det ska älsk och jag ha lite kvalitetstid tillsammans, känns som om det var länge sedan :/
Nattinatti, puss!

Bernen Sennen


Golden Retrievers


Engelsk Springer Spaniel, Selma (4 - 5 år?) :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0