Lövräfsning!

Idag har älsk och jag minsann jobbat!
Efter frukosten så bestämde vi oss för att gå ut och kratta löv på vår ena gräsmatta. Det visade sig vara mycket jobbigare än jag trodde. Tog 3,5 timmar för oss att bli klara! I den tiden ingick en liten fikapaus också, men det är ändå lång tid!
Nästan alla grannarna på gatan hann promenera förbi med sina hundar och kommentera vårat arbete :P.
Det som var jobbigast var att kratta ihop alla ekollonen, blev typ tre kärror fulla med bara ekollon!
Nu ska vi bara hålla tummarna för att inte vinden vänder så att alla löven från skogen blåser ut på den rena gräsmattan! :/

  

Ikväll blir det middag på Andra Våningen här ni stan tillsammans med älsk och hans föräldrar :). Jag vet redan vad jag ska ha för efterrätt. Tiramisu med baileysgrädde blir det ;D.
Efter middagen vet jag inte om jag ska möta upp Millegarnefolket för att fira Ninnis födelsedag eller vad det blir.

Igår så bytte jag äntligen ut min gamla mobil btw!
Fick ju en Nokiamobil när jag skaffade abonemang hos Telenor. Kunde inte bestämma mig för om jag skulle försöka sälja den eller om jag skulle använda den, så hittentills har den bara legat här.
Men så igår så bestämde jag mig för att jag inte klarade av min skitsamsung längre. Gjorde ett väldigt bra val måste jag säga nu så här i efterhand :). Nokian har massa mer funktioner + 3G-täckning så nu har jag plötsligt täckning överallt :D.
Får ta med mig instruktionsboken hem till älsk så jag kan lära mig alla funktionerna bara :P.

Nu måste jag fixa mig för kvällen :)
Pusspuss !


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0