En djungel av viner

Hej! :)

Haha sitter och kolla på vita på systemets hemsida. Vi ska ju bli bjudna på tacos av Fian imorgon och jag tänkte att jag skulle dricka ett vitt vin till det. Känns som om rött blir lite väl att ta i. Grejen är ju bara det att det finns mängder med viner :/, så vet inte vad jag ska välja! Vet att sydafrikanska vita viner är goda så vill ha ett sånt. Fast sen finns det ju massor med olika sorter där också, men tror det blir Arthouse Chardonnay Viognier 2008. Dom tipsade om det vinet i Lanttidningen såg jag som bästa vita vinet + att det bara är ett tillfälligt vin, så kan ju vara kul och testa =).
Pojkarna ska ju ha lan på ovanvåningen imorgon samtidigt som vi har Fians kalas där nere, så förmodligen blir det lite fest sen också.

Idag har jag varit på arbetsförmedligen på sån där introduktion och sen fick jag träffa min handledare. Patrik heter han och verkar väldigt bra :). Har ett möte inbokat men honom nästa vecka för att göra en handlingsplan.
Sen så köpte Cilli och jag presenter till Fian, innan jag åkte hem till älsk en stund =).

Klockan gick ju mycket fortare än jag hade tänkt mig, så när jag kom ut till Millegarne var solen nästan borta. Var lite häftigt att se solen på väg ner på ena sidan av himlen medan månen redan var halvägs uppe på andra sidan ! :O
Vet inte vad som har hänt med Jacky heller, han är superladdad :O. Förut var det snigelfart och man fick kämpa för varje steg, nu tuffar han på som bara den och låtsas vara rädd för allting. När Johnny kom in i ridhuset frågade han om Jacky skenade. Det gjorde han inte, men drog iväg lite efter ett byte :D. Fick även en förmaning om att använda mina ben. Sen så smälte han lite och sa att "du har fått kläm på honom nu" innan han avslutade med att "det ser riktigt bra ut". Jag blev väldigt glad eftersom komplimanger deffinitivt inte är Johnnys grej! Visade min tacksamhet genom att säga hejdå när jag skulle hem ;D.

Meeen Jacky var verkligen superduktig :). Efter att han hade lugnat ner sig så kunde han göra både fina öppnor och galoppombyten. Vi testade även att göra en liten galoppiruett, fast den behöver vi träna på.
I slutet så började han trava stressigt istället för att gå i passage och då blev det lite problem för mig. När jag har ridit både Stroller, Jacky och Stroller har de allihopa gått in i passage utan att jag egentligen har vetat hur jag har gjort. Så nu visste jag inte redigt hur jag skulle göra, men provade samla in traven, peta lite med spöet och sen rida fram igen och vet ni? Det funkade skitbra :D. Han har aldrig gått i en sån bra passage med mig tidigare =).

Usch blev ett långt inlägg som vanligt =)
Imorgon är en stor dag för älsk, men jag är förbjuden att skriva varför (kanske gör det sen?)

Måste sova nu för börjar jobba på Maxi kl 8 imorgon så, Sov gott!

Sommaren 2005



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0