Dagen efter

God morgon! =)

Det blev en verkligen supertrevlig kväll igår!
Vi hade bokat bord på Andra Våningen kl 7 som sagt. Fick ett mysigt bord precis vid de stora fönsterna. Älsk började med en skagentoast, medan vi andra nöjde oss med en champagne liknande dryck.
Till huvudrätt åt jag vildsvin, med klyftpotatis, rotfrukter och bearnaise sås. Rätten hette mycket finare på matsedeln, men har glömt bort vad det var :). Har aldrig ätit vildsvin förut vad jag vet, men det var riktigt gott! :). Till maten delade jag, Stefan och Lotta på en flaska rödvin.
Till efterrätt fick jag min Tiramisu med baileysgrädde. Det var gott, men inte riktigt så gott som jag trodde det skulle vara. Blev även en Irish coffee till det.

När vi kom så långt som till notan hade jag förbrett mig på att bli av med ett gäng hundralappar :/. Men då insisterar Stefan på att han ska bjuda mig på allt! Meningen var ju att vi skulle bjuda ut Stefan på 55-årsmiddag, men det slutar med att han betalar alla dricka + min mat, medan älsk och Lotta står för sin egen + Stefans mat.

Efter middagen gick vi först till PC och sedan Jekyll and Hyde. Vi hade roligt på båda ställena :). Till skillnad från förra helgen så var det lite folk ute i min ålder nu med. Förmodligen var många hemma från sina pluggstäder och hälsade på eftersom det är Allhelgonahelgen!
Vi kom nog i säng sen vid halv 3 tiden i alla fall. Jag lyckades dricka precis lagom hela kvällen, var full hela kvällen utan att vara för full =).

Idag mår jag dessutom väldigt bra. Är uppe tidigt för kan aldrig sova länge när jag har druckit. Sen kommer jag gå runt och känna mig hungrig hela dagen för det gör jag också alltid dagen efter.
Tänkte väcka älsk nu så att vi kan köra ner till Maxi och handla. Jag vill ha frallor, skinka, juice och munkar ;).
Bjöd älsk på någon dricka igår och tänkte bjuda honom på frukosten, eftersom Stefan var så generös och bjöd mig på allt igår!

Trevlig dag i det fina vädret =) puss!
Lönn om hösten - Acer platanoides


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0