Grillfest=)

Hallåå :)

Igår blev det grillfest här, en väldigt lyckad sådan t o m :D
På min sida av gatan höll dom lite äldre till och på andra sidan var 90erna, så det var fullt ös ute i Ekenäs.
Vi började ju då som sagt med att grilla, vilket för oss var en hel vetenskap hur man skulle lyckas. david fick bli våran grillmästare vilket jag tycker han klarade ganska bra såsmåningom. Första omgången var dock ganska bränd och även lite eldad:D.
Sen spelade vi kubb, killaget vann båda gångerna trots att vi kämpade tappert! haha
Ännu senare när det började regna ute blev det singstar inne i våran gäststuga :D. Blev ganska fullt där inne, speciellt när det kom massa folk från stan och trängde in sig. Grabbsen som inte kände att det vara några talanger inom sången, flydde in i vårat hus och kollade på fotboll. Jag som hade planerat att bli go o gla tidigt på kvällen så jag hann bli nykter under resten av kvällen eftersom jag skulle upp tidigt idag misslyckades.
Blev hur som helst en mycket lyckad kväll med lagom fylla, Hanna får vara ett undantag =)

Idag var det ju spelning och marsch med orkesterna kl 7 i morse. Sen gick vi runt där i en timme, ca 7 km, blir väl nästan hela kallinge :O. Hann bränna mycket fett där och även nyktra till. I början var det en ganska vinglig marsch :D.

Måste berätta hur fula Fian, jag och David var på Willys igår när vi skulle handla grillsaker. Det finns ju sånna korgar där som har hjul på sig så man kan dra dom efter sig. En sån måste vi ju prova på för första gången. Där drar vi runt på varsin liten korgvagn, eftersom vi är ganska långa får vi gå lite böjda så att hjulen stannar på marken. Sen hittar vi inte någonting och kan inte bestämma oss, så vi resjar runt där varv på varv med dessa fula vagnar :D, såg skitdumt ut.

Lägger in bilder från igår när jag fått alla och orkat lägga in mina :).
Imorgon blir det shopping i Växjö :D

Ha det super!
Puss


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0