5 kilo ost!

Tjodelo!

Helt sjuk vad huden blir solbränd lätt nu! Har suttit ute från lite efter fyra till fem och på den tiden hann jag få diverse fula ränder. Trodde inte den skulle ta så mycket. Ändå vek jag ner axelbanden efter halva tiden med skadan var redan skedd :P. Min kropp har ju iofs inte sett sol sen i början på September, då älsk och jag var i Tunisien två veckor, så den suger väl åt sig minsta lilla sol nu :D haha. Inte ens solarium har jag solat detta året.

Tävlingen idag gick väl inte så bra. Tror hon har ont i bakbenen för såg ut som att hon tyckte det var jobbigt att hoppa av :/. Pappa ska be Cilla kolla på henne, ( veterinären i Nättraby), skulle tydligen dit denna veckan endå!
På hemvägen åkte vi innom City Gross i Karlshamn. Mamma och jag har alltid lika roligt där inne. Denna gången hade vi ingen 5 eller 10, så kunde inte ta någon kundvagn. Istället fick vi gå med två korgar. Dessa blev ju ganska snart fulla vilket vem som helst hade kunnat räkna ut. Då kommer mamma på "jaa vi ska ha en 5 kilos Billingost"! Osten som är typ en halvmeterlång får ju så klart inte plats i korgen, utan jag får springa runt där med 5 kilo ost under ena armen!! Handlandet avslutades med deras billiga lösgodis som vi heller aldrig kan motstå ;D.

Hemma i Ronneby skulle pappa inom Maxi och ha rakblad också. Undertiden satt jag kvar i bilen, precis utanför entreen. Förstå inte varför de ska ha en svängdörr för att komma in! Gäller ju att slänga sig in med kundvagnen före så fort man kan. Om det är två som är riktigt snabba kan de hinna in i samma fack! En tant fick stå där och ladda ett helt varv innan hos vågade sig in. På insidan bildades det kö för de som ville ta sig ut. Det positiva för Maxis del är väl att det inte går ut så mycket värme.

Nog skrivet, nu ska jag kämpa på med pluggandet!
Bilder från valborg kommer snart, har inte orkat fixa med dom ännu ;O.
Pusss!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0