STUDENTEN!!!

Hej :).
Här kommer en liten sammanfattning av studenten i efterskott!

Studenten tog jag alltså för exakt en veckan sedan =).
Vi började morgonen med champagnefrukost hos Felix. Jag kom ganska mycket försent eftersom det tog typ 30 minuter att tvätta bort allt hårspray och sånt från balfrisyren! Detta ledde till att jag fick dricka min champagne väldigt fort. Så när vi sen kom till skolan var jag inte speciellt nykter.

I skolan träffade vi våran mentor som bjöd på tårta, samtidigt som vi skickade runt våra mössor så alla kunde skriva i dem :). När jag skulle gå fram och få mina betyg höll jag på att dra dit pga all champagne ;). 
Sen var det dags att  gå och bli fotograferade utanför skolan med klassen, innan det bjöds på lunch i matsalen.  Nu började man även nyktra till ganska mycket. Klockan halv ett var det avmarsch till kyrkan, alla studenter på ett långt led :).

Efter en ganska seg timme i kyrkan enligt mig så var det äntligen dags för UTSPARKEN ! :D. Ronnebys kyrka ligger på en höjd över stan, så man går ner för Munktrappan och hamnar på toget. Vi skulle gå ner som nästsista klass och jkag tog täten med NV skylten =). Fatta vad häftigt det var att stå där uppe och se allt folk nere på torget :D.

När vi kom ner för trappan stannade vi och sjöng studentsången hela klassen. När vi sjöng Hurra! och sträckte armarna i luften passade tidiningarna på att ta kort :P. Både Commersen och BLT hade en stor bild på våran klass på framsidan. Commersen hade dessutom ytterligare en inuti tidningen när vi stod där framför trappan :).
Därefter gällde det att hitta sin skylt och familj. Tydligen blir man poppis när man tar studenten för jag fick mängder med blommor. Förutom från släkt och vänner så kom massa gamla kompisar fram med blommor. Blev väldigt förvånad eftersom vi inte ha pratat på flera år utan bara hälsat någon gång i skolan.. men blev väldigt glad :).  Även min spel- och ridlärare hittade fram =).

Sen bar det av till vår traktor med släp. Pappa som var våran chafför hade lagt upp en stor ensilagebal i släpet så den satte jag mig på. Fick superrbra utsikt :D. Vi åkte två varv runt stan i snigelfart, medan vi sjöng och skrek för fullt =).

Älsk fick ge mig skjuts hem eftersom pappa skulle lämna släpet. Där hemma väntade redan släkt och vänner :). Så kul att träffa släkten. Imed att hälften bor i skåne och den andra hälften bor i Västergötland träffas vi inte så ofta !
Mamma hade lyckats superbra med maten, alla rätterna :). Sen presenterna! Fick skitmycket fina saker =). Släkten som inte kunnde komma hade ju skickat med massa paket så även där fick jag mycker mer än väntat :). Även grannar och älsks släkt uppvaktade =).
Fick vinglas två olika uppsättningar, bla Line glasen av älsk som jag hade önskat mig =). Fillipa K muggar 8 st som jag också hade önskat mig. Två halsband, två armband, öronhängen, presentkort på Ronneby Guldsmide och på Kicks, pengar, två olika stora skålar från Kosta Boda(kommer inte ihåg märket), vägglampa och två små skålar, väska och ett jättefint fat :). Har säkert glömt något, men detta var det i stora drag i alla fall =). 
 
På kvällen gick vi ut, Amir hade ordnat studentfest på Jekyll and Hyde =). Förfesten var jättetrevlig däremot var studentfesten ingen höjdare alls. Menmen.. klockan halv fyra somnade jag som en stock i sängen =). Sen var jag tvungen att stiga upp klockan 10 igen för att säga hej dåå till famo och fafa =)

NU orkar jag inte skriva mer, men här kommer bilderna =)

Champagnefrukosten

Emma, Fia och Lisa =) Mums :) Klassen! Jag är 3:e från vänster på bakre raden 
Girlsen =) Hej på dig med Vevve! Felix bjöd på studentsången på trumpet ;)

Mentorsträff

 Fian!:D 
Lidija =) Vevve och Erik! 

Avslutningslunch

Skål!  

Marsch till kyrkan

  
 

Utsparken

Uppe på Munktrappan   
 Jag med fafa och famo <3 PAPPA! 
NV05NV 

Hemma

Mona, pappa & mamma Endel av presenterna=)    Selma och Billy :D  Älsk rosor :)

Såå nu har ni lite att titta på :) .
Hela studenten var verkligen ett minne för livet, precis som folk säger att det ska vara =). Helt underbart!
Tack till alla släkt, vänner och grannar som firade mig!

Sov Gott , pussss!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0