Bilder från Köpenhamn

Har ju fortfarande inte skrivit något om Köpenhamn eftersom vi var där helgen efter studenten och då hade jag en liten paus från datorn :) . Det var med spelningen som vi åkte dit, så jag blev bjuden på allt. Med mig hade jag Ylva som fick åka med för en några hundra och då ingick nästan allt :P. När vi kom till Köpenhamn vid 11 tiden gick vi till en resturang och åt lunch. Sen hade vi en kort spelning på det stora torget brevid tivolit innan vi fick gå på Ströget några timmar. Det var dock helt smockat med folk så vi orkade inte gå där så länge, uatn gick in på tivolit istället. Fanns inte så många karuseller som jag trodde det skulle göra. Matställen kryllade det däremot av!
Både Ylva och jag åker vad som helst så vi siktade direkt in oss på de "farligaste" karusellerna. Dock var vi inte alltför inponerade. Tivolits motsvarighet till Lisebergs Balder hette The Demon :O. Innehöll både en lop och en skruvning på banan. Vi kunde inte prata med varandra som vi hade gjort i tidigare karuseller men i övrigt var den inte speciellt läskig =). Den roligaste karusellen var nog The Star Flyer. Den är ungefär som "Slänggungorna" på Liseberg fast denna går 80 meter upp i luften :D. Skit häftigt att åka runt där uppe sittandes endast på en liten stol och se ut över hela Köpenhamn. http://tivoli.dk/himmelskibet kolla länken!
Blev verkligen en himla rolig dag, trots bristen på farliga karuseller;). Var helt slut när jag kom hem!
Kika bilderna är nedanför=)

Snart kommer älsk och då ska vi ut och gå med vovven. Egentligen skulle vi spela tennis men alla banorna var redan bokade så vi får ta det till helgen istället. :).
I övrigt så har jag jobbat både söndag och måndag. I söndags var det jättelungt och vi stod i princip bara och rullade tummarna i självscanningen. Och åt godis förståss :S. Det är det som är dåligt med självscanningen, där finns alltid påsar fulla med lösgodis och har man tagit en bit så är det kört. Då kan man inte sluta käka :). Sen igår var det full rulle, vilket ledde till att tiden gick väldigt fort också. Jag har även varit ute på Millegarne och ridit både igår och idag.  Tino och Nurejev igår, Grålle och Tino idag.  Verkar som att jag kan få en privatlektion på Grålle någon dag, och det tackar man ju inte nej till=). Blir inte riktigt samma sak att få lite hjälp då och då samtidigt som Ninni själv rider.
Imorgon ska vi in till Karlskorna och hämta våra pass och kanske kolla lite i affärer om vi hinner =).

Trevlig kväll =) Puss!


 Haha, Ylva och jag! Glada ser vi ut iaf =D
Haha :D

  Läckra ;) The Demon  
  
Ylvaaa! The Star Flyer 
  Öresundsbron  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0