Östersjö var kasst :/

Hallå :)!

LÖRDAG
Östersjö festivalen i lördags var verkligen ingen höjdare :S. Jag jobbade fram till klockan 5 så sen blev det till att speeda hem och byta kläder, för att sen äta middag hos älsk vid halv 6. Lotta hade grillat kyckling och grönsaker och gjort ris. Sen kinesisk soja till det, så det blev ju typ som kinamat. Var skitgott :). Sen vid 7 tiden åkte vi hem till Cilli för att förfesta. Fast Fian och jag skulle köra så fick bidra med vårat sällskap istället. När vi sen närmar oss Karlshamn ser vi hur mörkt det ser ut  framför oss och några sekunder senare börjar det ösregna. Regnandet fortsatte sen i princip resten av kvällen med några korta uppehåll. Min nya mascara var helt fantastisk, tänkte tillägna den ett eget inlägg imorgon!
Kvällen ägnade vi väl mest åt att gå runt och kolla. Senare på kvällen avgjordes finalen i Baltic Song Contest där La Gaylia vann med låten Over and over again. Personligen tycker jag att hon kronglade till låten lite för mycket. Typ hoppade mellan låga och höga toner hela tiden och wailade däremellan. Fast nu är ju jag inget proffs på sång direkt :).
 Senare på kvällen/natten träffade vi på ölänningarna från Johannas fest och även Johanna och Jennie senare. Stockholmarna från midsommar siktade jag också. Så alla verkade ha hittat till blöta Karlshamn. Kom väl i säng runt klockan 2 så småningom. Då förs jag kan jag lova :/ ...

SÖNDAG
På söndagen ringde alarmet klockan 9 igen, för då var det dags att åka ut till Millegarne och fixa hos Loppan. Orkade inte käka någon frukost så steg bara upp ur sängen, ploppade i linserna och körde iväg :P. När jag var klar skulle jag egentligen skynda mig hem direkt, men började prata med Ninni. Hon kan fixa jobb åt mig i Tyskland, Holland och USA. Fast jag vill ju till Australien, men Prestige en hingst som de hade tidigare är tydligen där. Så kanske hon kunde fixa det där också :P. I alla fall 30 minuter senare upptäcker jag att jag börjar jobba om 40 minuter!. Då blir det västa paniken ! Kör rally hem på blanka tio minuter, slänger mig i duschen, sminket åket på på fem miuter och frukostmackan får följa med till bilen! Haha, men i tid kom jag :). 

MÅNDAG
Idag har jag också jobbat 5 av mina 9 dagar i rad är avklarade nu :P. Sen kom älsk till Maxi och så köpte vi hårfärg till mig. Han fick bestämma färg, så när pappa har tid att färga mig får vi se hur det blir :S. Var nog ett och ett halvt år sedan sen jag sist färgade mig själv :/. Men min frisör har semseter till september och då kan jag lika gärna spara pengarna. Kvällen har vi ägnat åt att kolla på Kretaresor och sen läsa lite broschyrer från Australien:P. Sen tog jag mig en riktig långprommenad med vovven. Hade med mig mobilen eftersom jag tänkte ringa älsk, men han var hos Anton så hade inte tid med mig :). Då upptäckte jag att jag hade massa musik i mp3n på mobilen. Hade glömt bort att den fanns där, men den fick bli mitt sällskap istället =).

Nuu ska jag sova ! Börjar klockan åtta imorgon :/.
Sov gott! Pusss


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0