Falsterbo Horse Show

Tjo!

Jag var ju nere i Falsterbo i onsdags och kollade på hästtävlingarna som är där nere hela denna veckan. Skulle egentligen sovit över till torsdagen, men gjorde aldrig det eftersom Ninni missade finalen med typ 0.2 %. Väldigt synd, för hade velat se henne rida :/. I alla fall så  tog jag med mig mamma, pappa och bror ner. Slapp på sätt att betala både bensin och intäde :). Började med att kolla lite på ponny dressyr, sen var det hoppning och lite så. De visade även agility vilket jag såg fram emot att se fram tills jag insåg att det var nybörjare som hade uppvisning. Trodde typ de skulle ha bjudit dit SM-laget eller något. Som det var nu hade min lilla vovve gjort det bättre trots sin ålder. =) . Fast var i och för sig några som var duktiga, antar att det var tränarna i klubben eller något sånt.
Sen träffade jag Jennie och så började vi kolla på finalen som Ninni skulle ridit om hon hade gått vidare. Fast Jennie tyckte det var ganska tråkigt tror jag, för hon försvann ganska snabbt för att köpa mat. Ungefär samtidigt som hon gick så kom Jenny och Matilda. Väldigt bra tajming, för då kunde jag kolla på resten med dom. Fick en jättefin Kyra K tröja av Jenny med som tack för hjälpen med Loppan.
Klockan halv 4 började Huntingen vilket väl var dagens höjdpunkt :P. Det innebär att ryttarna först hoppar några hinder inne på banan, sen rider de ut i trängen med typ vattengravar, trähinder, upphopp osv, innan de kommer in på banan och avslutar med några hinder till. Själva trängen finns ju inne på Falsterbo området, så man kan stå nära alla hinder och se. Jag, Jenny och Matilda råkade ju befinna oss inne på en BajaMaja inne på trängbanan när första start gick. Haha :P som tur var kunde jag inte se BajaMajan på TVn sen, så det syntes nog inte när vi smet ut.
Efter Huntingen som jag för övrigt såg från läktaren på en plats som mamma hade paxat till mig 40 minuter i förväg så kollade vi lite i affärerna. Där inne i ett tält träffade vi även på mammas bror, med fru och mina kusiner. :).
På hemvägen fick sitta i bilköer i säkert 50 minuter eftersom alla skulle hem. Kom väl några enstaka kilometer på den tiden :S. Blev även ett stopp på Mc Donalds vid första bästa ställe och sen fick jag köra resten av vägen hem eftersom pappsen var trött :P.

Har jobbat idag och ska jobba i 9 dagar i rad, så uppdateringen här kan bli lite si och så.
Ni får i alla fall lite bilder från Falsterbo här :).
Min kamera dog ju efter en bild, så de är tagna med brors mobil!

        här står jag och pratar med älsk! Har precis bytt till Telenor som han, så vi kan prata länge :P Vovven var också med :) 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0