Extensium mascara från Yves Rocher

Tjo!
Fick en ny mascara för ungefär en vecka sedan och jag tycker den är så bra att den är värd ett inlägg ;).
Den heter Extensium mascara från Yves Rocher och kostade bara 79 kr på deras hemsida. (Blev 71 för mig med CSN-kort). Till att börja med tyckte jag den var ganska dålig för den är väldigt knepig att måla med. De första gångerna kletade alltihopa ihop sig. Men efter några dagar började jag helt ändra uppfattning. Fransarna blir långa, lagom tjocka och mascaran sitter där den ska hela dagen. Ett bevis på det är hur den satt i lördags. Då sminkade jag mig på morgonen innan jobbet. När jag kom hem på eftermiddagen skulle jag tvätta håret eftersom vi skulle in till Östersjö, men eftersom jag hade bråttom behöll jag sminket på under duschen. Eftersom jag inte vill ha så svarta fransar undvek jag att bättra på mascaran efter duschen. Inne på Östersjö festivalen ösregnade det växlat med duggregn. Hade ju paraply i det värsta regnet men hela luften var fuktig och vid havet  blåste regnet åt alla möjliga håll. Med vilken som helst av mina tidigare mascaror skulle fransarna ha lagt sig ner och klibbat ihop lite. Därför var jag helt övertygad om att mina fransar skulle se ut så när jag kom hem. Blev därför väldigt förvånad när jag kom hem på natten och upptäckte att fransarna såg ut som innan jag åkte. Helt separerade och lika fint uppböjda som tidigare :).
Ett annat plus är att man kan tvätta bort den superenkelt med bara ljummet vatten. Blir inte ens någon färg kvar längst in i fransraden som det annars brukar kunna bli. Verkar inte som att mascaran fäster på huden, för när man sköljer med vattnen så blir den mjuk som en kräm och rinner av.  

Är sammanfattningsvis skitnöjd med den :)

PLUS
- Sitter helt perfekt hela dagen
- Ger långa och lagom tjocka fransar (inga spindelben)
- Lätt att tvätta bort

MINUS
- Knepig att måla med i början innan man hittar finessen
- Svår att måla många lager med, om man vill ha tjocka fransar


Idag har jag jobbat mellan 8-15. Efter jobbet träffade jag älsk för en fika på Contan.
Dom har renoverat där inne vilket jag inte visste, så blev väldigt förvånad när jag kom in där.  Ser jättemodernt nu och var himla snyggt =). Jag kunde ju inte låta bli att säga det till Uffe som är ägaren, men han blev himla glad :). 
Jag hade massa planer på vad jag skulle göra här hemma ikväll, men fastnade framför TVn för att kolla på DN- galan. För en stund sedan vaknade jag förvirrat upp och upptäckte att jag hade somnat i 1,5 timme och missat hälften av svenskarna :/. Var tröttare än vad jag trodde :). 
Nu kommer strax älsk, så ska snart få sova på riktigt. Bärjar inte förrän 12 imorgon så blir lite sovmorgon. 

Nattinatti, kraam !  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0