Brors konfirmation!

Heej!

Idag har min minsta bror konfirmerats med idrottskonfirmanderna =).
Hälften av gästerna anlände redan igår. Blev lite stressigt för mig eftersom jag jobbade hela förmiddagen fram till halv 3och  sen skulle laga middagen till kvällen. Men det löste sig :). Folket kom hit redan vid 3, men fick underhålla sig fram till klockan 7 då jag var klar med maten. Blev min kycklingpasta =). Den uppskattades. Eftersom alla tog om ända tills all mat var slut så var det inte bara tomma ord heller :D . Var helt slut när jag väl kom i säng vid midnatt.

Konfirmationen började klockan 11 idag. Jag steg upp redan vid 8 för att hinna äta frukost med famo och fafa och dussutom duscha innan alla andra skulle göra det :P.  I kyrkan var det verkligen helt smockfullt! Vi lyckades dock sätta oss väldigt bra ganska långt fram. Jag fick agera fotograf för både min familj och fafa, så satt där med två kameror i högsta hugg. Stundtals kravlade jag runt på golvet i gången också ;). Fafa sa att det var den roligaste konfirmationen han hade varit på, och han har varit med om många vill jag lova. Jag håller med honom, var faktiskt inte alls långtåkigt. De hade valt ut jättebra låtar, som jag också hade på min konfirmation och sen vad de himla duktiga=). Avslutade med Halleluja, ni vet den från Shrek, och jag älskar verkligen den låten =). Brorsan spelade även gitarr då.

Eftermiddagen har vi tillbringat här med jättegod mat. Där hade mamma och dom verkligen lyckats :).
Jättekul att träffa all släkt också, vi var nog 30 personer i alla fall så blev ju en hel del folk. Jag fick även ännu mer pengar i studentpresent av de som inte kunde komma då. Så imorgon ska jag köpa skooor=).
Allting kan sammanfattas med att jag har haft skittrevligt :D. Har dock nästan bara pratat med fafa och min kusin. Fafa eftersom jag lyckades hamna brevid honom vid alla måltider och i kyrkan och Kristin eftersom vi hade mycket att prata om :). Hon blev klar med sin rättslära/juridik i våras, så gav mig massa tips om högskolan. Tycket jag skulle plugga samma som henne, men tror inte det är något för mig :P. Sen pratade vi resor och allt möjligt. Hon och Magnus ska ju gifta sig i september och det ser jag verkligen fram emot :). Häftigt att de gifter sig så unga också=).

Måste bara informara om att jag precis har stått och diskat i 1,5 timme. Mamma och pappa jobbade ju med maten sent inatt och var uppe tidigt så tänkte de skulle slippa diska allt. Men shit vad mycket disk det var, ändå hade vi kört en maskin under dagen. Tänkte ta en för och efterbild så ni skulle få se min bedrift, men disken fick inte ens plats på diskbänken utan stod på spisen och köksbordet också. Så därför skulle det inte bli så effektfullt om jag inte fick med allt före=). Började med att fylla diskmaskinen, sen diska alla skålar, bunkar, vin och champangeglas. När jag var klar med det så var maskinen klar så fick ju fortsätta i min goda stil och plocka ur den igen :/. Haha :D.

Nu ska jag sätta mig på verandan och äta en andra middag med älsk =).
Bilder kommer imorgon! PUSS!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0