Dophelg

Hejsan!

I helgen var det dags för dop nere i Tomelilla. Det var mitt ena kusinbarn som skulle döpas till Nils :).

Vi åkte ner redan på lördagen för att hinna med shopping i Kristianstad. Blev en halsduk, ett skärp och tights för min del.
Kom fram till Tomelilla vid 6 tiden ungefär. Min moster och hennes man(även mormor och morfar till Nils) var på ålafest eller någonting sånt, så vi hade huset för oss själva hela kvällen.

På söndagen var vi i kyrkan redan kl 10 för att gå på mässan. Vet inte varför vi gjorde det, för det hade inget med själva dopet att göra :S. Men det var flera från min släkt som också hade kommit tidigt. Själva dopet började vid halv 12 ungefär och höll väl på en halvtimme :). Sen blev det lunch och tårta i församlingshemmet. Riktigt trevligt :).
 
v f, Rebecka(Linus flickvän), prästen, Linus(kusin och bror till Sara), lille Nils, Sara(kusin o mamma till Nils), Stefan(Saras man och pappa till Nils), Mira(Saras o Stefans första barn). Nu fick ni det i detalj ;).
Som ni ser så väntar Linus och Rebecka också barn i Januari.
   
På bilderna se ni en frusen Selma som fick komma in i församlingshemmet och värma sig. En liten Nils :). Selma och Billy hos Måna och Håkan där vi bodde. Sen sist pappa, mamma, Håkan, JOhannes och Gustav.


Här kommer en liten update om vad som hänt de senaste dagarna också. Har jobbat både mån, tis o ons :). Dessutom har jag haft ganska långa dagar 6- 9 timmar.
Överlevde förresten fredagen också, då när jag skulle jobba 11 timmar. Det var jobbigt kan jag säga :/. Alla hade tydligen bestämt sig för att handla för helgen också så det var mer eller mindre kaos hela dagen. Det var skönt att jag fick 45 minuters lunch iaf, så jag han springa några ärenden på stan och komma ut lite.

Nu har jag precis varit ute på en blöt promenad med vovven. Reget öser ner så blev dyngsur om både benen och fötterna innan jag kommit halvägs :/.
Måste köra in till stan för coren börjar kl 7 . Idag skulle vi träna med hantlar och gummiband, så det ska bli kul :).
Sen ikväll blir det mys med älsk och Bonde söker fru + Oskyldigt dömd =).


Såhär såg vovven ut strax innan vi gick på promenad :). Benet fick hon av Billy eftersom det var för stort för honom. Det var dock förstort för Selmas smak också, så vi fick blöta det en stund innan för att det skulle bli sjukt :P.

Trevlig kväll! Kram


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0