Flyttar till England i januari!

Heeej !

Nu är allt bestämt! I slutet av januari flyttar jag till England och kennel Calvdale ! Nicola, ägaren har berättat massor för mig om hur dom bor, hundarna, arbetet osv, och allting verkar superbra :D.
Dom har 20 st hundar i alla möjliga åldrar :O.
Det finns tillgång till Internet så jag ska ha med mig en dator.
En gång i veckan har Nicola en utbildningsklass för utställningshundar.
Jag får ett eget rum på övervåningen med toalett.
Hennes dotter, 30 är ofta på gården eftersom hon jobbar med att trimma andras hundar.
Northallerton som stället heter, ligger mitt emellan Newcastle och Leeds. Närmaste mindre stad är nog Darlington och Middlesbrough.
Hon ska göra allt hon kan för att hjälpa mig med engelskan :).

Jag är väldigt glad nu :).
Nu måste jag bara köpa en bärbar dator och varma utomhuskläder :P. Flyg måste också bokas till antingen New Castle eller Durham Teesside! Tänkte gå in på resebyrån och höra vilka flyg som finns och vad man behöver för att flytta till England? Sen måste jag ju bestämma mig för vad jag ska söka för högskolor i höst? :S. Det kommer ju behöva göras under våren. Ansökan till veterinärutbildningen genom kvot två ska vara inne redan i början på mars, medan kvor 1 inte är förrän i juni. Fördelen med att vara i England är att då kan hon hjälpa mig med mitt personliga brev + meriter som ska skickas till Köpenhamn (om det nu är så att jag ska skriva det på Engelska)!

Nu ska jag kolla på ett avsnitt av Prison Break


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0