Aspö!

Halloj!
Här kommer en rapport med bilder om hur det var på Aspö förra söndagen!

Vi åkte in till Karlskrona så att vi skulle ta halv 1 färjan över. När vi kommer dit en halvtimme i förväg möts vi av långa bilköer. Vi hamnar i mitten av den sista filen. Tydligen var det fler än vi som hade planerat en dag på Aspö :S. När färjan kommer så tror vi ju inte vi ska få plats med klarar oss med en bil :D. Var typ några bilar som försökte trängas med personalen hade jäkligt bra koll. När jag som var chauffören hade parkerat bilen, så ställde vi oss längst bak. Var verkligen helt perfekt väder, massor med sol och varmt =).
På vägfärjan
 Mor och älsk :D

När vi kom fram efter ca 20 minuter så åkte vi och kollade på älsks gammla hus innan vi dumpade mamma, pappa och deras cyklar vid ICA. Sen så körde älsk och jag runt ön och kollade lite innan vi hamnade på kastellet. Kastellet är en gammal fästning som försvarade riket förr i tiden =). Vi gick runt och kollade en stund innan älsk bjöd mig på en glass i cafeet :). På bilderna ser ni bla fängelsehålorna och ett rum som berättar kastellets och karlskrona skärgårds historia. 
Hittade även mamma och pappa som precis hade fikat på taket av kastellet.
     Fängelsehålorna ;) pappa & mamma  Mums :) 

Brevid kastellet hittade vi dessutom en fin badplats med inte alls mycket folk. Badplatsen fanns inte med på kartan så det var väl förmodligen därför folk inte hade hittat dit. Hyfsat varmt i vattnet var det också, jag doppade hela mig och kunde t o m simma runt lite. Älsk och pappa tog sig också ett dopp efter att ha velat en stund. Sen så cyklade mamma och pappa vidare medan vi stannade kvar och solade.
  

Klockan fem skulle vi ta färjan hem för att jag skulle hinna till vår tjejmiddag på Garlic House klockan sju. Vi hade planerat att vara där en halvtimme innan denna gången också. Men när vi kör förbi ICA vill älsk ha en glass till, vilket kan ha blivit vårat fall!.. ;). Denna gången missar vi färjan med två bilar :(. Hamnar i alla fall först i kön till nästa färja, samtidigt som jag försöker få tag i de andra och säga att vi måste skjuta fram middagen till åtta eftersom jag inte kommer komma hem förrän sju då vil skulle träffats egentligen. haha:P. Sen blev det till att sitta på en bänk och vänta i en timme på nästa färja. Mamma skaffade sig som vanligt en ny kompis som vi pratade med undertiden. Hon bor året runt ute på Aspö men jobbar i  Ronneby, fattar inte hur hon orkar passa färjor för att sen köra bil hit. :S.
Biiilkö! 
 Marinbasen

Blev i alla fall en mycket lyckad dag trots färjemissen:).
Middagen med tjejerna var också himla trevlig. Att Garlic House har så jäkla god mat gjorde inte saken sämre! Kom nog inte hem förrän elva på kvällen eftersom vi kände att vi var tvugna att gå bort lite mat efter att vi hade ätit :D.

IDAG
Idag har jag jobbat som "vanligt" , började klockan åtta på en söndag :/. Fast på helgerna är det roligt att jobba för då vet man att man får dubbel lön ;). Är inne i ett 6-dagarspass nu. Började jobba i fredags och jobbar till nästa fredag. Sen är jag ledig i hela fem dagar vilket ska bli väldigt skönt =).

Nu ska vi kika lite på Scrubs, så ha det så fint ! PUSS
Mallorcaresan är bokat btw =) Natti!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0