Händelserik vecka!

Hejsan ! :).
Den här veckan har det varit fullt upp hela tiden, så tänkte köra en liten snabbgenomgång nu om vad som har hänt!

MÅNDAG
Då jobbade jag i princip hela dagen. Ylva åkte även hem till Stockholm då :(. Hon kom in på Maxi för att säga hejdå innan hon åkte. Eller hon köpte ett paket tuggummi också så det kan ju även varit för deras skull hon kom, men det tror jag icke!  Kunderna i kön bakom henne såg lite förvånade ut när vi skulle försöka oss på att kramas över kassan :D haha. Vi kommer iofs säkert träffas både när jag är i Skåne och kan hälsa på i Flyinge, och sen här imed att hon har Jocke kvar här i Ronneby.

TISDAG
Älsklingens födelsedag som jag redan har skrivit om i en tidigare blogg :). Så vi åt ju frukost tillsammans innan vi båda två började jobba.

ONSDAG
Jag började med att åka ut till Millegarne och rida. Eftersom Grålle har lugnat ner sig lite nu så red vi nere på ängen istället för i ridhuset. Så jäkla härligt att rida utomhus =). Det dumma är att han blir ganska okoncentrerad eftersom det finns massa hästar på vägen ner och runtomkring att hålla koll på :P. Men gick bra mot slutet!
Sen så blev jag erbjuden att börja rida och tävla Strombolli som är en av Ninnis yngre hästar. Ännu en frästelse till att inte åka utomlands och jobba :/.
Eftermiddagen tillbringade jag på Maxi med fem timmars jobb. Himla bekväm tid att jobba ! :p

TORSDAG
Samma procedur som onsdagen :)

FREDAG
Åkte även då ut till Millegarne för att rida. Det första som händer är att Matilda fråga mig om jag vill ta hand om hennes häst fram till nästa sommar :O. Hon har ju sista året kvar att plugga nu och åker redan nästa helg!. Jag blev faktiskt väldigt glad eftersom hon definitivt inte lånar ut honom till vem som helst. Sen är han väldigt fin och kan mycket. Vet inte riktigt hur högt han är tävlad inom dressyren så ska inte försöka mig på någon gissning, men vet att det är ganska högt. Känner ju hur jäkla mycket jag har lärt mig genom att rida Grålle som verkligen kan allt. Grålle gör ju oftast rätt sak även om jag gör lite fel eftersom han är så rutinerad. På Jacky kan jag tänka mig att jag får jobba lite. Dock har jag aldrig ridit honom, så vi får väl se hur det går först ;P. 
Så nu lockar både att får tävla Strombolli, rida Grålle och ha Jacky fram till nästa sommar:/. Får åka iväg och jobba någon eller några månader bara så jag hinner med det andra också..!
I alla fall så skrittade jag ut en runda på Grålle sen och red fram Stroller. Han skulle ju ha kandar (två bett och tyglar), så det var lite att hålla reda på när jag red. Men höll mest i de vanliga tyglarna :).
Efter det var det jobb på eftermiddagen innan vi festade och planerade Mallorcaresan hemma hos Johannes :).



Lördag och söndag tänkte jag berätta om i separata bloggar eftersom annars tar detta inlägget aldrig slut :O. Lördagen bestod i alla fall av shopping och middag & utgång med maxitjejerna. Sen idag var det hunduställning.

Nu ska snart älsk och jag på bio!  Vi ska se Arkiv X,  I Want to Belive =).
Ha en fin kväll! Puss!


Lördag och Söndag kommer de närmsta dagarna med lite bilder :).


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0