Dags för fabro doktorn?

Heej!

Min hand som jag brände i ugnen mår inte alls bra :/. Nästan hela översidan av handen har svullnat upp och gör svinont.. Idag är den i alla fall röd, igår var den röd/blå. Jag tänkte att svullnaden skulle gått ner under natten, men idag är det nästan värre..
Läste precis lite inne på sjukvårdsrådgivningen om brännskador och allting pekar ju på att jag borde åka in till läkarstationen, men jag vill inte :/.
Har kommit fram till att jag har andra gradens brännskador och möjligen tredje gradens i mitten av såret eftersom där är huden svart :S. 

Skadans plats har betydelse

Om man har fått en andra- eller tredje gradens brännskada i ansiktet eller på händer, fötter eller könsorgan, räknas skadan som allvarlig, även om den är mindre. Då ska man alltid söka vård.


Man ska åka direkt till en akuttmottagning

  • vid brännskador i ansiktet, över en led, på händerna, fötterna eller könsorganet

Mitt sår sitter på ena handen, över en led.
 
Bläää! Så klantigt av mig att sätta handen emot 250 grader varm ugn !
Ska gå ut och rådgöra med pappa lite, så får vi se hur vi gör. Det dumma är ju att det är helg sen, så vi kan ju inte vänta tills imorgon och se liksom :/.

Pusshej!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0