Alla känner apan, apan känner ingen

En jobbig sak med att jobba på Maxi är att många verkar känna mig, men jag har ingen aning om vilka de är. Detta kan leda till väldigt pinsamma situationer eftersom jag spelar med när de börjar prata med mig.
Vi har ett exempel när en man börjar prata med mig. Han pratar om sin dotter och frågar lite om mig. Jag sitter där och försöker att inte se alltför förvirrad ut men jag lyckas tydligen inte så bra, för efter en stund säger han "Du känner väl igen mig?". Jag: ehm, nae det gör jag inte.. Skit pinsamt :/.
Ett annat exempel är när jag står i självscanningen och en kvinna kommer där och börjar prata med mig. Jag förstår direkt att hon känner mig, men jag kan inte placera henne någonstanns. Eftersom det inte är någon kö efter henne så pratar vi på om min framtid osv. i säkert 5 minuter. Jag spelar tydligen ganska övertygande för hon pratar på som bara den. I slutet av konversationen namnger hon tillsist sin dotter och säger att hon jobbar i Frankrike. Då inser att hon och hennes dotter  var med nere i Italien när jag var där första gången för fem år sedan och att jag umgicks med hennes dotter då! Kunde ha slutat riktigt pinsamt om hon inte sagt hennes namn :P.

Mitt stora problem nu är ett par som helt klart känner mig och jag känner igen kvinnan lite men kan inte placera henne någonstanns :S. De var i min kassa tidigare i sommar och frågade massa om mina framtida planer och hur det är att jobba på Maxi osv. Nu var de hos mig igår igen och såg lika glada ut. "Jaså du sitter fortfarande här? Har du bestämt vad du ska hitta på i vinter? Ja vi har precis haft semester!"  Jag pratade på för fullt medan hennes man stod bakom henne och log glatt.. Förmodligen är det någon som mamma känner. Min barnmorska eller någon på gatan kanske? Jag är livrädd för att de ska komma tillbaka en tredje gång och avslöja mig. Tänk om det upptäcker att jag inte har haft en aning om vilka det är på hela sommaren :/...

Kunderna har ju en fördel eftersom jag har en namnskylt med Matilda på. "Nämen hej är det du Matilda! Det är jag Philips mamma, Philip som du lekte med när du var liten.."  "Men hej Matilda sitter du här: Känner du igen mig, det är ju jag som bor längre bort på din gata.. "Hej Matilda vad stor du har blivit (min förskolelärare)" "Hej Matilda.."  osv !

Jobbigt! Ska ta ett snack med mamma om det paret i alla fall innan det blir pinsamt..



Angående min hand så mår den bättre idag. Försökte ju ringa för att höra hur jag skulle gör med den igår, men slängde på efter att ha suttit i telefonkö en bra stund. "Vi jobbar så fort vi kan för att det ska bli din tur. Du är fortfarande i kör och ha plats nr.. Du vet väl att du kan besöka våran hemsida sjukvardsradgivningen.se  och läsa om olika sjukdomar..."  Fick panik på den rösten och sket i det eftersom jag skulle komma försent till jobbet om jag väntade. När jag kom till Maxi stressade de ju såklart upp mig genom att säga att jag borde åka in med den direkt och att brännskador är allvarliga. Läkarstationen hann dock stänga och akuten verkade lite överdrivet så jag jobbade vidare med en hand :P.
Idag är handen fortfarande rätt så svullen, men inte så himla röd längre. Tror jag hade fått någon inflamation i den igår som är på väg ner nu. Jag var väldigt varm inatt, så hade förmodligen feber igår som sen gick ner under natten.

Nu ska jag gå en kvällspromenad med vovven bort till älsks jobb tänkte jag =).
Ha en trevlig kväll! Puss


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0